10.01.2010
Pytanie o eksploatację instalacji.

Problem z przełączaniem na gaz

samochód: Volkswagen Golf 2003 r. | 16V | 77kW
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna

Pytanie

Na instalacji przejechałem ok 13 tys km w ciągu 6 miesięcy. Problem polega na gaśnięciu silnika po przełączeniu na gaz po nocy (gdy silnik jest zimny) lub przechodzenia silnika w tryb awaryjny, kody błędu P0300, P0300-P0304. Objawy nie występują na benzynie oraz przy rozgrzanym silniku. Długie grzanie silnika do 90 C częściowo niweluje problem, ale go nie rozwiązuje. Opisana usterka pojawiła się po wymianie filtrów gazu i nasila się w niskich temperaturach.Po 2 krotnych wizytach w serwisie problemu nie udało się usunąć. Montażysta twierdzi, że przyczyną jest "brudny gaz", który zanieczyścił wtryskiwacze (mimo, że były 2 krotnie czyszczone w serwisie) oraz zanieczyszczenia w parowniku i przewodach parownik-filtr-listwa.Proszę o poradę jak rozwiązać problem i czy przyczyna usterki podlega gwarancji. Chcę uniknąć wysokich kosztów związanych z wymianą wtryskiwaczy (ok 1000 zł). Wybierając instalacje BRC kierowałem się niezawodnością całego układu i 2 letnią gwarancją, która wg serwisu w tej sytuacji nie ma zastosowania.Dziękuję za informacje, PSWg firmy zajmującej się profesjonalnym czyszczeniem wtryskiwaczy nie można w tradycyjny sposób usunąć zanieczyszczenia z wtryskiwaczy BRC (MTM, Keihin), gdyż są one nierozbieralne, natomiast pryskanie agresywnymi preparatami do ich wnętrza może spowodować ich uszkodzenie (twardnienie membrany)

Praktyk:

Opisane przez Pana objawy faktycznie wskazują dość jednoznacznie, że przyczyną są zanieczyszczone wtryskiwacze. Zabrudzenie wtryskiwaczy nie podlega naprawie w ramach gwarancji i jest spowodowane najczęściej oleistym brudem wytrącającym się z gazu po jego odparowaniu.
Czyszczenia wtrsykiwaczy dokonuje się za pomocą specjalnych myjek, bez ich rozbierania - metoda ta niestety nie zawsze jest stuteczna w 100%.
Pojawiły się także na rynku preparaty przeznaczone specjalnie do czyszczenia samochodowych instalacji gazowych (aplikuje się je do zbiornika gazu przed jego zatankowaniem). Trudno jednak jest mi jednoznacznie potwierdzić ich skuteczność.

Nie można także wykluczyć, że listwa wtryskiwaczy ma specyficzny rodzaj uszkodzenia i jedynym sposobem by to sprawdzić jest "podstawienie" innej. Czasami zdarza się, że wszelkie próby wyczyszczenia nic nie dają i konieczna jest wymiana wtryskiwaczy na nowe.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.