23.06.2014
Pytanie o eksploatację instalacji.

Problem z reduktorem Prins

samochód: BMW X5 2001 r. | 8V
instalacja: Prins
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna
reduktor: Prins

Pytanie

Witam Pana,

Ostatnio zakupiłem pierwsze auto z LPG Prins z Holandii. Wszystko jest OK, super się jeździ ale mechanik u jakiego wymieniałem materiały eksploatacyjne stwierdził, że reduktor jest do wymiany bo cieknie z niego płyn chłodzący. Po jakichś 800 km trasy dolewam około 200 ml płynu. Ceny reduktorów nowych to spory wydatek. Czy zatem przy takiej usterce można go jakoś naprawić, użyć zestawu naprawczego, czy raczej to nic nie da i konieczna jest wymiana na nowy?

Czy są jakieś normy spalania gazu dla poszczególnych aut? Nie wiem taj naprawdę do czego się odnieść w ocenie czy moje auto (BMW X5 4.4 V8) spala mi dużo gazu czy mało. Wiadomo, że zależy to od jazdy, jakości gazu, ale czy jakieś widełki są gdzieś dostępne do których mogę się odnieść, bo mam wrażenie, że spala dość sporo w porównaniu do danych podanych na forum BMW ale nie jest to dla mnie wyznacznikiem, dlatego proszę o poradę.

Pozdrawiam

Praktyk:

O możliwości regeneracji reduktora Prins można dowiedzieć się po jego demontazu i rozebraniu. Często bowiem pojawiają się usterki w postaci ubytków materiału na pokrywach reduktora, co dyskwalifikuje go do naprawy, bowiem montaż zestawu naprawczego nie będzie gwarantował prawidłowego funkcjonowania (przedostawanie się gazu do układu chłodzenia). Daje to objawy podobne do usterki uszczelki pod głowicą. Spalanie gazu moze wynosić o około 20% więcej w stosunku do zużycia benzyny. Zatem najlepszą skalą porównawczą jest kontrola zużycia podczas jazdy na benzynie w danym aucie.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.