06.02.2012
Pytanie o eksploatację instalacji.

Przełączanie na gaz

samochód: Nissan Primera 2001 r. | 16V
instalacja: Lovato
reduktor: Lovato

Pytanie

Czy warunkiem niezbędnym do przełączenia jest tylko temperatura czy obroty też. Pierwsza sprawa to ostatnio przejechałem ok 4 km, auto już wcześniej osiągnęło ustaloną temperaturę silnika i nie przełączył. Po kilku przegazowaniach dopiero przełączył. Inna sytuacja: odpalam silnik na postoju i czekam aż osiągnie temperaturę. Wskazówka ustawia się na połowie zakresu a więc około 90 st i nie ma przełączenia na gaz. Dopiero po kilku przegazowaniach przełącza. Jeszcze jeden przypadek: rozgrzany silnik po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu nie przełącza się wcale dopiero po przegazowaniu przełączy na LPG. Czy to jet objaw normalny? Mam drugi samochód z instalacją STAG, który stoi na zewnątrz i w obecne mrozy przełącza się samoczynnie przez przegazowania i szybciej niż Nissan, który stoi w ciepłym garażu.

Praktyk:

Instalacje Lovato mogą być nieco inaczej skonfigurowane niż STAG. Do przełączenia wykorzystują czujnik temperatury gazu a nie reduktora i odpowiedni algorytm czasu wymaganego do przełączenia względem temperatury gazu. Prędkość obrotowa do przełączenia w instalacji Lovato jest parametrem programowanym, jednak najczęściej ustawia się ją powyżej 1400 obrotów.





Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.