12.10.2014
Pytanie o eksploatację instalacji.

Pytania dot. instalacji Prins VSI w Renault Laguna II 3.0 V6

samochód: Renault Laguna 1991 r. | 24V | rok produkcji 2001, wtryskiwacze Kethin
instalacja: Prins
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna
reduktor: Prins

Pytanie

Witam,

Mam Renault Lagunę z silnikiem 3.0 V6 207 KM. Auto ma założoną instalację LPG Prins VSI. Niedawno po awarii rozrządu założony został inny silnik, on również jeździł na gazie. Obecny jego przebieg to 220 tys. km, na gazie nieznany, podłączona moja "stara" instalacja (montowana w 2011 roku).

Mam kilka pytań:

  1. Czy jest sens, a może zalecenie, montażu lubryfikacji do instalacji LPG. Takową posiadam, kwestia montażu.
  2. Jeśli tak, to sam lubryfikant powinien być podawany gdzie? Do kolektora dolotowego?
  3. Auto ma 152 kW mocy, natomiast reduktor jest do 140 kW. Taki założony w serwisie LPG w Niemczech, przy pierwszym montażu instalacji. Czy oprócz zduszenia mocy grozi coś silnikowi? Warto wymieniać go na większy?

Dziękuję z góry za odpowiedzi,

Pozdrawiam
Mateusz

Praktyk:

Silniki Renault 3.0 mają hydrauliczną regulację luzów zaworowych i w mojej ocenie nie ma konieczności stosowania zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych. Jeżeli jednak zdecydowałby się Pan na podłączenie wyżej wymienionego zestawu to króciec podający należy zamontowac na wspólnej części kolektora tuż za przepustnicą. Zbyt mały reduktor, jego niedostateczna wydajność skutkowałaby powrotem na benzynę przy dużym obciążeniu silnika (maksymalne wciśnięcie pedału gazu). Jeżeli takie zjawisko nie występuje to nie ma konieczności jego wymiany.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.