06.07.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Renault Laguna (2005), Mazda 6 (2006), Opel Astra (2005), Peugeot 307 (2006), Volvo S40 / V40 do (2004) r. (2004)?

Samochody:
- Renault Laguna 2005 r., 2.0 i 16V (136KM)
- Mazda 6 2006 r., 1.8L MZR Sport-Kombi 120 KM (88 kW)
- Opel Astra 2005 r., GTC 1.6 105 KM (77 kW)
- Peugeot 307 2006 r., SW 1.6 109 KM (80 kW)
- Volvo S40 / V40 do 2004 r. 2004 r., V40 1.8 122 KM (90 kW)

Uwagi pytającego:

Może Pan polecić jakieś autko kombi z konkretnym silnikiem benzynowym (inne niż te z zapytania) z lat 2003-2006 (takie są w zasięgu cenowym dla mnie), które można ze spokojem przerobić na gaz (czyli przede wszystkim jest hydrauliczna regulacja luzu zaworowego). Z góry dziękuję Grzegorz

Praktyk:

Wszystkie silniki z tego zestawienia można zasilać LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). Renault Laguna 2.0 i Peugeot 307 1.6 16V mają hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i w związku z tym nie wymagają stosowania lubryfikacji. 

Silniki samochodów Mazda 6, Opel Astra i Volvo S40V40 mają regulowane ręcznie luzy zaworowe i w związku z tym w przypadku zasilania LPG z wykorzystaniem instalacji IV generacji wymagają zastosowania lubryfikacji gniazd zaworowych. Stosując system V generacji nie trzeba stosować dodatkowej lubryfikacji.

Bardzo dobrze na LPG spisują się silniki 1.6 MPI stosowane w samochodach Grupy VW (VW, Skoda, Seat). Silniki grupy PSA: 1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 16V i 2.0 16V także mają hydrauliczną regulację luzów zaworowych i dobrze znoszą eksploatację na LPG.

Polecam także lekturę artykułu Jaki samochód najlepszy do LPG?

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.