28.06.2016
Jaką instalację LPG wybrać?

Renault Laguna (2009), 2.0 16V Turbo 204 KM (150 kW)


Uwagi pytającego:

Witam Co Państwo polecicie do w.w. auta? Zależy mi na perfekcyjnym działaniu i bezproblemowej eksploatacji auta. Do tej pory spotkałem się z 2 propozycjami do mojego auta: 1. BRC Sequent 32 - zestaw 2. STAG QBOX Plus, wtryskiwacze Barracuda, reduktor AC R01 (250 KM) Co z tych 2 zestawów jest, lepsze, trwalsze, wydajniejsze? Czy użyć listwy wtryskowej czy czterech pojedynczych wtryskiwaczy? Pytam z powodu zastanawiającej, dużej różnicy cenowej między zintegrowanymi wtryskiwaczami a czterema pojedynczymi? Czy mogę pozwolić na nawiercanie niezdemontowanego kolektora czy nalegać na zdjęcie? Co proponujecie Państwo i jak się to ma do dwóch w.w. zestawów? Prosiłbym o odpowiedź na wszystkie moje pytania. Może jeszcze jakiś godny polecenia i fachowy zakład montujący instalacje? Jestem z Łodzi. Z góry bardzo dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.

Praktyk:

Nie jest to silnik "trudny" i można go bez problemu zasilać LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

BRC to uznana marka włoska, której wtryskiwacze uchodzą za jedne z lepszych, natomiast STAG to uznana firma polska (spółka giełdowa), która oferuje bardzo przyzwoite produkty za stosunkowo niewielkie pieniądze. Wtryskiwacze Barracuda to produkty polskiej firmy Alex. Trudno mi oceniać, aby nie zostać posądzonym o stronniczość ale wydaje mi się, że zestaw polskiej marki (niekoniecznie STAG) w zupełności wystarczy do tego by taki samochód zasilać gazem.

Co do wtryskiwaczy to z użytkowego punktu widzenia nie ma żadnego znaczenia czy jest to listwa, czy pojedynczy wtryskiwacz. Cena może wynikać z konstrukcji wtryskiwaczy i związanej z nią precyzji ich działania. Silnik ten nie jest jednak specjalnie wymagający pod kątem zastosowanych komponentów gazowego układu zasilania i będzie pracował prawidłowo nawet na tańszych wtryskiwaczach.

Jeśli chodzi o wiercenie kolektora to nawet producenci w montowniach fabrycznych różnie podchodzą do tego zagadnienia. W montowni Landi Renzo przy fabryce Fiata w Tychach kolektory są demontowane. W montowni BRC, która działała w Błoniu pod Warszawą na potrzeby działającej jeszcze wtedy fabryki FSO kolektory nie były demontowane. Jednak w Pana Lagunie kolektor jest aluminiowy. Bezpieczniej byłoby go zdemontować, jeśli chce Pan być pewnym, że do silnika nie dostanie się nawet najdrobniejszy wiórek. Są jednak technologie, które pozwalają na wykonanie otworów bez demontażu kolektora.

Warsztat w Łodzi można znaleźć przy pomocy wyszukiwarki gazeo.pl (warsztaty w Łodzi), filtrując je odpowiednio po marce systemu.

Do tego samochodu pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, EuropeGas, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.