23.04.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Renault Scénic (2008): Grand 1.6 16V 113 KM (83 kW), Grand 2.0 16V 135 KM (99 kW), Grand 2.0 16V Turbo 163 KM (120 kW), Citroën C4 (2008): Grand Picasso 1.8i 16V 1.7 125 KM (92 kW), Grand Picasso 2.0 16V 140 KM (103 kW), Citroën C4 (2009): 1.6 150 KM (110 kW) THP 150, 1.6i 16V 109 KM (80 kW), Toyota Corolla (2007): 1.8 VVT-i (129KM), 1.6 VVT-i 110 KM (81 kW)?

Samochody:
- Renault Scénic 2008 r., Grand 1.6 16V 113 KM (83 kW)
- Renault Scénic 2008 r., Grand 2.0 16V 135 KM (99 kW)
- Renault Scénic 2008 r., Grand 2.0 16V Turbo 163 KM (120 kW)
- Citroën C4 2008 r., Grand Picasso 1.8i 16V 1.7 125 KM (92 kW)
- Citroën C4 2008 r., Grand Picasso 2.0 16V 140 KM (103 kW)
- Citroën C4 2009 r., 1.6 150 KM (110 kW) THP 150
- Citroën C4 2009 r., 1.6i 16V 109 KM (80 kW)
- Toyota Corolla 2007 r., 1.8 VVT-i (129KM)
- Toyota Corolla 2007 r., 1.6 VVT-i 110 KM (81 kW)

Uwagi pytającego:

Będę kupował auto z silnikiem benzynowym, pod kątem "zagazowania" w Państwa firmie. Interesują mnie trzy modele, z następującymi silnikami: Toyota corolla verso IX: 1,4 i (96KM), 1.6 i (110KM) 1,8 VVT-i (130KM), lub w "X" : silniki Velvetonic (chyba ze zmiennymi fazami rozrządu ??) Renault scenic II Grand (lata 2007-2009: 1,6 16v (115KM), 2.0 16V (136KM), 2.0 16v (165KM) Citroen Grand Picassa (lata 2007-2009): 1.6 16v (110KM) na pewno z doładowaniem, sądząc po mocy, 1,6 (152KM), 1.8 16v (125KM), 2.0 16V (140 KM). Czy są silniki z tego wykazu, których należy unikać, myśląc o montażu instalacji gazowej ? Czy ew. turbina (doładowanie) jest przeszkodą w montażu instalacji, lub lepiej poszukać silnika alternatywnego ? Orientują się Państwo, które silniki mają turbinę ? Coś powinienem wiedzieć, zanim podejmę decyzję dot. wyboru auta pod kątem instalacji LPG ? Nie zależy mi na szybkiej jeździe. Auta ma być ekonomiczne i pozwalać bezpieczni wyprzedzać ew. pojazdy. Mam obecnie Państwa instalację w swoim oplu corsa 1,4 z 2004 roku. Czy mogę liczyć, że "nowy" samochód będzie chodził podobnie sprawnie i bezobsługowo ?

Praktyk:

Silniki z pośrednim wtryskiem benzyny samochodów Renault i Citroën bardzo dobrze spisują się na gazie i mogą być zasilane z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Silnik 1.6 THP (150 KM) samochodu Citroën C4 (2009) to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny wymagająca zastosowania dedykowanej instalacji LPG. Według wiedzy do jakiej mam dostęp do tej jednostki napędowej systemy LPG opracowała firma Landi Renzo i Prins. Są to instalacje sekwencyjnego wtrysku LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny, co oznacza, że silnik w trybie pracy na LPG zużywa także niewielką (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny.

Silniki Toyoty 1.6 i 1.8 VVT-i to także bardzo dobre propozycje pod kątem zasilania LPG i dobrze działają na instalacjach gazowych IV i V generacji, lecz z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe wymagają zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych (przy zasilaniu LPG z wykorzystaniem systemu IV generacji). Zastosowanie systemu V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.