21.02.2016
Jaką instalację LPG wybrać?

Renault Vel Satis (2003), 3.5 V6 24V 241 KM (177 kW)


Uwagi pytającego:

Czytałem, że silniki te (Nissana) źle współpracują z instalacją gazową i po ok 75 tys. km ulegają awarii (uszczelka pod głowicą)? Jaka instalację by Pan uznał za najbezpieczniejszą?

Praktyk:

W silniku tym można zastosować większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) i teoretycznie także system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). Teoretycznie, ponieważ nie znam dokładnie konstrukcji układu dolotowego w tym silniku (montowałem instalację LPG do takiej jednostki napędowej ale w Nissanie, a tam jest inny kolektor). W systemach V generacji należy precyzyjnie i w określonym miejscu zamontować wtryskiwacze LPG. Nie wiem czy będzie to możliwe w tym silniku. Dokładnie można to stwierdzić przy oględzinach samochodu. Czasami jest wręcz konieczny demontaż układu dolotowego.

Z pewnością jednak można zamontować instalację IV generacji. Wtedy należy zastosować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. W przypadku systemu V generacji lubryfikacji nie jest potrzebna.

Niezależnie od zastosowanego rodzaju gazowego układu zasilania należy okresowo kontrolować luzy zaworowe w tym silniku (co około 30 tys.km).

Myślę, że jeśli będzie zamontowany system IV generacji i regularnie stosowana lubryfikacja oraz kontrolowane luzy zaworowe samochód powinien bez problemu działać na LPG bez szkody dla silnika.

Bardzo ważne jest także regularne serwisowanie instalacji gazowej.

Do tego samochodu pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.