30.07.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Seat Altea (2004), Honda Civic (1997), Kia Sportage (2012)?

Samochody:
- Seat Altea 2004 r., 1.6 102 KM (75 kW)
- Honda Civic 1997 r., 1.4i S 90 KM (66 kW)
- Kia Sportage 2012 r., 1.6 GDI 2WD 135 KM (99 kW)

Praktyk:

W mojej ocenie najlepszym wyborem wydaje się Seat Altea z silnikiem 1.6 (102 KM) ponieważ z uwagi na hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu nie wymaga stosowania lubryfikacji gniazd zaworowych i może być zasilany LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). Poza tym nie trzeba pamiętać o okresowej kontroli i ewentualnej regulacji luzów zaworowych.

Silnik 1.4i S (90 KM) samochodu Honda Civic (1997 r.) także może być z powodzeniem dostosowany do zasilania z wykorzystaniem systemu IV lub V generacji, lecz z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe w przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. Zastosowanie systemu V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji. Silnik wymaga okresowej (zgodnej z zaleceniami producenta) kontroli i ewentualnej regulacji luzów zaworowych.

Natomiast silnik 1.6 GDI (135 KM) w samochodzie Kia Sportage to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny i wymaga dedykowanej instalacji LPG. Z uwagi na popularność tego silnika wielu producentów oferujących instalacje gazowe (BRC, Landi Renzo, Lovato, Prins, STAG, Vialle, Zavoli i Zenit) oferuje do niego systemy LPG. Są wśród nich systemy bazujące na IV generacji instalacji LPG (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny) oraz instalacje tzw. VI generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej wprost do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe).

Wykorzystując system bazujący na IV generacji silnik w trybie pracy na gazie zużywa LPG oraz niewielką (zależną od sposobu eksploatacji samochodu) ilość benzyny. System VI generacji pracując na gazie zużywa wyłącznie LPG.

Z uwagi na swoją specyfikę instalacja gazowa do silnika 1.6 GDI (135 KM) będzie najdroższa (szczególnie VI generacja) w porównaniu z Seatem i Hondą.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit Direct.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.