Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 10,9 tys. odpowiedzi

Seat Altea (2004), Honda Civic (1997), Kia Sportage (2012)?

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
czwartek 2015-07-30

Który samochód wybrać do LPG?

Seat Altea (2004), Honda Civic (1997), Kia Sportage (2012)?


Wskazane samochody:
  • Seat Altea 2004 r., 1.6 102 KM (75 kW)
  • Honda Civic 1997 r., 1.4i S 90 KM (66 kW)
  • Kia Sportage 2012 r., 1.6 GDI 2WD 135 KM (99 kW)
Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

W mojej ocenie najlepszym wyborem wydaje się Seat Altea z silnikiem 1.6 (102 KM) ponieważ z uwagi na hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu nie wymaga stosowania lubryfikacji gniazd zaworowych i może być zasilany LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). Poza tym nie trzeba pamiętać o okresowej kontroli i ewentualnej regulacji luzów zaworowych.

Silnik 1.4i S (90 KM) samochodu Honda Civic (1997 r.) także może być z powodzeniem dostosowany do zasilania z wykorzystaniem systemu IV lub V generacji, lecz z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe w przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. Zastosowanie systemu V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji. Silnik wymaga okresowej (zgodnej z zaleceniami producenta) kontroli i ewentualnej regulacji luzów zaworowych.

Natomiast silnik 1.6 GDI (135 KM) w samochodzie Kia Sportage to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny i wymaga dedykowanej instalacji LPG. Z uwagi na popularność tego silnika wielu producentów oferujących instalacje gazowe (BRC, Landi Renzo, Lovato, Prins, STAG, Vialle, Zavoli i Zenit) oferuje do niego systemy LPG. Są wśród nich systemy bazujące na IV generacji instalacji LPG (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny) oraz instalacje tzw. VI generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej wprost do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe).

Wykorzystując system bazujący na IV generacji silnik w trybie pracy na gazie zużywa LPG oraz niewielką (zależną od sposobu eksploatacji samochodu) ilość benzyny. System VI generacji pracując na gazie zużywa wyłącznie LPG.

Z uwagi na swoją specyfikę instalacja gazowa do silnika 1.6 GDI (135 KM) będzie najdroższa (szczególnie VI generacja) w porównaniu z Seatem i Hondą.

piątek 2015-07-31

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tych samochodów pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      Auto Gaz Browko
    Bursztynowa 2a
    47-100, Strzelce Opolskie
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie