15.06.2016
Pytanie o eksploatację instalacji.

Seat León (2002), 1.8 20V 125 KM (92 kW)

instalacja: Necam-Koltec
reduktor: Necam-Koltec

Pytanie:

Witam,

Mam problem z gazem holenderskim NECAM.
Auto niedawno kupiłem, więc nie wiem jak spisywało się wcześniej.
LPG działa zależnie od humoru, raz włączy się poprawnie już po paru dłuższych sekundach i będzie jeździć bez problemów (czasem tylko trochę szarpnie po zmianie biegu, podczas dodania gazu). Innym razem również się przełączy na LPG, ale po chwili wróci na PB. Najczęściej jednak jest tak, że nie przełączy się w ogóle na LPG.

Przełącznik OK (u mnie akurat nie ma szarego serwisowego kabla), bezpieczniki OK, rozdzielacz czysty, silniczek krokowy po włączeniu zapłonu się rozciąga, zawór DFCO też czuć że łapie prąd. Nie mam tylko pojęcia czy reduktor jest sprawny, bo nie mam żadnego przyrządu do LPG.

Dziękuję i pozdrawiam

Praktyk:

Możliwych usterek jest bardzo wiele i wymagałyby one diagnostyki w specjalistycznym serwisie.
Najbardziej prawdopodobne przyczyny:

  • problem z odczytem sygnału prędkości obrotowej silnika (w różnych warunkach temperaturowych może zmieniać się sygnał na skutek usterki modułu obrotów lub usterki w układzie zapłonowym samochodu jeżeli obroty pobierane są z układu zapłonowego),
  • blokujący się tłok dozatora wyglądający czysto, a wtedy silnik krokowy gubi położenie wyjściowe,
  • zacinający się (blokujący) reduktor - wymagana kontrola ciśnień I I II fazy.

Polecam skorzystać z wyspecjalizowanego serwisu.

Firma Auto Gaz Holandia specjalizuje się w tych systemach.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.