02.02.2015
Pytanie o eksploatację instalacji.

Seat Toledo (2000), 1.6 101 KM (74 kW)

instalacja: Lecho
reduktor: Lovato
wtryskiwacze: Lovato

Pytanie:

Witam,

Mam problem z instalacją gazową. Jakiś czas temu zaczęło się falowanie obrotow 500-1200 gdy silnik się rozgrzeje np. w korku, przy jeździe hamulec-gaz. Czasem nawet gasł i wtedy ciężko było odpalić. Zostały wymienione świece, filtry gazu i cewka zapłonowa, bo padła.

Po wymianie filtrów zaczął przełączać gaz na benzynę podczas hamowania silnikiem, a ostatnio nawet zwykłego zdejmowania nogi z gazu. Przed wymianą filtrów została zwiększona ilość mieszanki. Po wymianie filtrów najpierw w ogóle nie trzymał obrotów, po zmniejszeniu dawki gazu zaczął pracować normalnie tylko wyłączał się przy hamowaniu silnikiem. Podczas regulacji gazownik powiedział, że reduktor ma niską temperaturę (twierdził, że za wysoko wisi względem chłodnicy) i że ciśnienie gazu jest za wysokie i je obniżył.

Teraz przełączanie z gazu na benzynę po puszczeniu pedału gazu to norma. Co więcej po takiej jeździe odpalony samochód pozostawiony na wolnych obrotach gaśnie. Co powinienem zrobić, aby to wszystko uporządkować?

Instalacja mini SEC.

Praktyk:

Niestety powodów takiego zachowania silnika zasilanego LPG może być bardzo wiele. Wydaje mi się jadnak, że najbardziej prawdpopdobną przyczyną może być niewłaściwie pracująca listwa wtryskiwaczy LPG lub zbyt niska wartość ciśnienia zasilającego listwę, ustawiona na reduktorze.

Jednak by potwierdzić te przypuszczenia konieczne jest sprawdzenie z wykorzystaniem odpowiedniego programu diagnostycznego w czasie próby drogowej.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.