02.03.2014
Pytanie o eksploatację instalacji.

Silnik szarpie na wolnych obrotach, ale od czasu do czasu...

samochód: BMW Seria 7 2000 r. | SIlnik V8 280 KM rocznik 1998 (nie było go na liście)
instalacja: KME
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna
reduktor: KME
wtryskiwacze: Magic Jet

Pytanie

W moim BMW E38 740 jest zainstalowana instalacja od 2008 roku. Ja auto kupiłem w zeszłym roku. Ogólnie auto chodzi dobrze ale:

  • Czasem po przełączeniu na gaz silnikiem szarpie na wolnych obrotach, ale zdarza się to czasami i najczęściej jest tak, że gdy auto stoi np. na światłach powyżej 30 sekund, to nagle silnik zaczyna chodzić idealnie, po prostu szarpanie nagle znika. Natomiast jeśli mocno szarpie to daje się to czasem odczuć w czasie jazdy, auto nie przyspiesza tak jakbym chciał. Niestety, po podłączeniu do komputera wszystko wygląda idealnie. Świece, cewki, olej wymienione. Co może być powodem?
  • Podczas przyspieszania zwłaszcza gwałtownego instalacja nagle przełącza się na benzynę, aby po odpuszczeniu gazu znów się przełączyć na LPG. Czasem przy małej ilości gazu w butli potrafi się całkowicie wyłączyć, i wtedy auto jadąc na benzynie szarpie na wolnych obrotach, trzeba wyłączyć silnik i ponownie go uruchomić.

Czy wymiana elektroniki, reduktora i wtryskiwaczy to bardzo inwazyjna sprawa czy wystarczy wymienić te elementy na inne i już?

Praktyk:

Nierównomierna praca silnika na biegu jałowym może być spowodowana usterką wtryskiwaczy gazowych, a jeżeli nastąpi wypadanie zapłonów przy rozpędzaniu samochodu sterownik benzynowy wyłącza ten cylinder. Wówczas nierównomierna praca przenosi się na benzynę, stąd konieczność wyłaczenia i ponownego uruchomienia auta. Wymiana podzespołów instalacji, o których Pan pisze tj. elektroniki reduktora i wtryskiwaczy to praktycznie wymiana całej instalacji w komorze silnika.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.