15.06.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Skoda Fabia (2015), Renault Clio (2015)?

Samochody:
- Skoda Fabia 2015 r., 1.2 TSI 86 KM (63 kW)
- Renault Clio 2015 r., 1.2 16V 75 1.1 74 KM (54 kW)

Praktyk:

Zestawione samochody są wyposażone w zupełnie inne pod względem układu zasilania jednostki napędowe. Nie zmienia to faktu, że obie mogą być z powodzeniem dostosowane do zasilania LPG.

Silnik 1.2 TSI (86 KM) w samochodzie Skoda Fabia (2015 r.) to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny wymagająca dedykowanej instalacji LPG. Systemy zasilania gazowego do niej oferuje kilku producentów. Z tego co udało mi się ustalić są to systemy firm Landi Renzo, Lovato, Prins i Vialle. Są wśród nich systemy bazujące na IV generacji instalacji gazowych (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny) i system VI generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej wprost do komór spalania przez wtryskiwacze benzynowe).

Silnik zasilany z wykorzystaniem systemu IV generacji będzie w trybie pracy na gazie zużywał pewną ilość benzyny. Silnik zasilany systemem VI generacji będzie zasilany wyłącznie paliwem gazowym.

Natomiast silnik 1.2 16V (75 KM) samochodu Renault Clio (2015) to jednostka napędowa z pośrednim wtryskiem benzyny (do kanałów dolotowych) i może być zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Jednak z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe w przypadku zastosowania systemu IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. Instalacja V generacji nie wymaga stosowania dodatkowej lubryfikacji.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.