23.05.2010
Pytanie o eksploatację instalacji.

Śmierdzi gazem

samochód: Volvo V70 / XC70 od 2000 r. 2004 r. | 20V | 210
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna

Pytanie

Witam.Volvo xc70 2.5t, instalacja Stag Premium, reduktor tłokowy, praktycznie od dnia montażu śmierdzi gazem, np po przejechaniu jakiegoś odcinka i zatrzymaniu na światłach, z nawiewu wali gazem (włączony nadmuch). Po ruszeniu zapach po chwilce znika. Instalacja sprawdzana (pod maską i w bagażniku) - szczelna. Poza tym, co jakiś czas zapala się check engine, błąd to zbyt uboga mieszanka biegu jałowego. Warsztat, który montował ciągle ustawia mapy ale to nie wiele zmienia. Samochód nie jest wyposażony w czujnik ciśnienia paliwa. Ma ktoś może jakieś doświadczenia z podobnym przypadkiem? Pozdr.Jerzy

Praktyk:

Silniki montowane w Volvo xc70 niejednokrotnie spotyka się z zamontowaną instalacją gazową i bardzo dobrze spisują się podczas eksploatacji na gazie. Zapalanie kontrolki check engine nie powinno mieć miejsca przy prawidłowo zamontowanej i wyregulowanej instalacji. Stag 300 Premium to sterownik, który ma całkowicie wystarczające możliwości do obsługi tego silnika natomiast zapach gazu nie powinien w żaden sposób występować podczas jazdy czy postoju auta. Zapach gazu świadczy jednoznacznie o nieszczelności.
Pozostaje dokładnie skontrolować instalację i znaleźć bezwzględnie miejsce wycieku (połączenia gazowe, reduktor, listwy wtryskiwaczy, miernik ciśnienia gazu).




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.