25.06.2011
Pytanie o eksploatację instalacji.

Spadek elastyczności i mocy

samochód: Alfa Romeo 166 2002 r. | 24V | 188 KM
instalacja: BRC
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna
reduktor: BRC

Pytanie

Witam. Mam dość dziwny problem z moja instalacja BRC Sequent 56. Jeżdżę na gazie już prawie dwa lata i póki nie wyjechalem do Niemiec byłem z tego bardzo zadowolony. Samochód miał moc i elastyczność prawie taką samą jak na benzynie. Jednak zaraz po tym jak pojechalem do Niemiec odczułem gwałtowny spadek mocy a zwłaszcza brak elastyczności, tzn silnik ospale wkręca się na obroty i ma problemy z dogonieniem słabszych samochodów a żeby w miarę sprawnie wyprzedzić muszę redukowac bieg. Gdy przyjeżdżam do Polski i tankuje gaz, od razu wyczuwam powrót elestyczności i mocy. Mogę nawet sprawnie wyprzedzać ciężarówki na 6 biegu jadąc 80 km/h. Wiem, że to dziwne, ponieważ niemiecki gaz jest ogólnie o wiele lepszy niż w Polsce, co potwierdzają moi znajomi którzy też jeżdżą na gazie. Dlatego mam pytanie: Czy to możliwe żeby instalacja była tak ustawiona, że dobrze działa na polskim gazie, czyli na gazie gorszej jakości a już na niemieckim gazie gorzej? Dodam tylko, że oprócz spadku mocy nie ma żadnych innych objawów. Silnik pracuje równo i bez szarpnięć. Jedyne co to może brzmi troche jakby inaczej.Z góry dziękuję za pomoc.

Praktyk:

Przy instalacjach sekwencyjnych zmienna jakość gazu jest czasami odczuwana pod postacią zmiennej dynamiki lub zwiększonego spalania. Z doświadczenia wiem, że jakość gazu niemieckiego wcale nie jest taka dobra jak mogłoby się nam wydawać.
Jeżeli przewiduje Pan dłuższą eksploatację auta na terenie Niemiec proponuję wykonać kalibrację systemu na gazie zatankowanym w Niemczech.





Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.