03.11.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

Śruba regulacyjna obiegu jałowego

samochód: Volkswagen Passat 1995 r. | 8V | 66 kW
typ instalacji: zwykła, podciśnieniowa

Pytanie

Witam. Czy w reduktorze LPG REG OMVL II generacji reguluje się też śrubą obiegu jałowego (jest to dodatkowa mniejsza śrubka, na klucz 8, umiejscowiona nad śrubą regulacyjną czułości membrany)? Jeśli tak - to jak? U mnie jest ona całkowicie zakręcona. Gazownicy nigdy ją nie regulowali. Pytam, bo nie mogę wyregulować (śrubą czułości) prawidłowej oscylacji sondy lambda na biegu jałowym. Jeśli już uda mi się to zrobić, to po ponownym uruchomieniu silnika bądź przegazowaniu sonda przestaje chodzić - stoi na bogatej (0.84 V) albo na ubogiej (0,1 V) mieszance. Na wyższych obrotach sonda pracuje prawidłowo. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

Praktyk:

W tym modelu reduktora rzeczywiście kanał obejściowy (wspomniana dodatkowa śruba) często zamyka się całkowicie. Jeżeli występują problemy z ustawieniem składu mieszanki na biegu jałowym (dobieranie sondy), można spróbować regulacji na w/w kanale. Częściej jednak powodem opisywanych problemów jest wadliwie funkcjonujący reduktor (zmieniający skład na biegu jałowym). Jedyną skuteczną naprawą jest wówczas jego regeneracja lub wymiana (co znacznie lepiej się sprawdza).




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.