31.01.2015
Jaką instalację LPG wybrać?

Subaru Tribeca (2006), 3.0 B6 245 KM (180 kW)


Uwagi pytającego:

Jak jest naprawdę z wpływem instalacji gazowej (zakładam że 5 gen) na trwałość silnika? Kiedy muszę liczyć sie z wymianą zaworów i głowicy? Czy Subaru autoryzuje/rekomenduje jakieś marki instalacji?

Praktyk:

Silnik 3.0 (245 KM) w Subaru Tribeca może być zasilany LPG z wykorzystaniem systemów IV (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej) i przy prawidłowych ustawieniach oraz kalibracji nie powinien mieć wpływu na trwałość układu zaworowego oraz głowicy. Trzeba pamiętać, że to niewłaściwy skład mieszanki paliwowo-powietrznej (mieszanka zbyt uboga) wpływa na temperaturę w czasie spalania i ewentualne uszkodzenia głowicy oraz zaworów. Dzieje się tak bez względu na zastosowane paliwo.

Decydując się na instalację IV generacji, biorąc pod uwagę regulowane w tym silniku luzy zaworowe, należy zastosować układ do lubryfikacji gniazd zaworowych. Natomiast w przypadku wykorzystania do zasilania gazem systemu V generacji nie trzeba takiego układu stosować.

W Niemczech były dostępne Subaru z LPG, a przygotowania do wprowadzenia do oferty modeli LPG czynili także Czesi. Oni mieli zamiar wykorzystywać systemy V generacji, holenderskiej firmy Vialle. Więcej na ten temat można przeczytać w artykułach: Subaru na LPG - osaczają nas! i Subaru Legacy i Outback LPG - zmiana modelu, zmiana paliwa.

Polski oddział Subaru nie dopuszcza możliwości montażu instalacji LPG.

Do tego samochodu pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.