31.07.2009
Jaką instalację LPG wybrać?

Szarpanie po przełączeniu na gaz przy silniku nagrzanym już do 30'C

samochód: Opel 101/1100 | 0.8 (37KM)

Pytanie
Witam serdecznie.Mam problem z nowo założoną instalacja gazową BRC Sequent 24. Instalacja była montowana tydzień temu.Problem objawia się tym, że samochód po odpaleniu z zimnym silnikiem i nagrzaniu się już do temperatury przełączenia na gaz strasznie szarpie nawet przy lekkim dodawaniu gazu, tak jakby gaz nie był jeszcze w fazie lotnej. (standardowo wiem, że temp. przełączania ustawiana jest nawet od ok 20’C - ja mam teraz ustawione 35’C).Po przejechaniu dłuższego dystansu, czyli większym rozgrzaniu silnika problem znika. Nie ma też problemu z pracą na gazie przy odpalaniu na rozgrzanym silniku.Byłem z tym problemem już u mojego montażysty, stwierdził że jedynie może podnieść temp. przełączenia bo "wszystko jest sprawne, w końcu nowe". Temp. aktualna to 35’C i autem dalej szarpie. Nie mam pojęcia co zrobić. Dzwoniłem już do firmy CZARKAM, ale sami byli zdziwieni takim zachowaniem auta.Odnośnie elektryki auta - świece nowe, kable sprawne.Czy może jest tak, że BRC pracuje poprawnie dopiero przy temp. ok 50’C o czym nie powiadomił mnie mój gazownik? Gdzie tu oszczędność?Czy mam prawo z tego powodu domagać się ewentualnej zmiany instalacji na taką, która będzie pracować w "normalnych" temperaturach?Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję bardzo.

Praktyk:
Przyczyną takiego zachowania się silnika po przełączeniu na gaz przy nierozgrzanym silniku mogą być niewłaściwie dobrane wtryskiwacze. Proponuję umówić się z warsztatem montującym na pozostawienie auta w celu przeprowadzenia diagnostyki od momentu uruchomienia zimnego silnika. Wtedy problem powinien być zauważony i łatwiej go będzie wyeliminować.

Zadaj pytanie Zapytaj praktyka



Inne porady

 
5 powodów, dla których warto jeździć na LPG. Zobacz koniecznie.
Ładowanie video...
5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć przed montażem instalacji LPG.
Ładowanie video...
Jak wybrać dobry warsztat LPG.
Sprawdź.
Ładowanie video...

 
Który samochód wybrać do LPG?
28.01.2015

Renault Mégane (2010), Citroën C4 (2009), Renault Mégane (2010), Kia Cee`d (2010), Kia Cee`d (2010)?


Praktyk:
Pod kątem trwałości głowicy silnika eksploatowanego na gazie najlepiej wypadają: Renault... pełna odpowiedź

Który samochód wybrać do LPG?
28.01.2015

Opel Insignia (2011), Citroën C5 (2012), Ford Mondeo (2011)?


Praktyk:
Pod kątem trwałości głowicy silnika eksploatowanego na gazie najlepiej wypada 2-litrowa, 16-zaworowa... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
27.01.2015

Opel Astra H 1,4 90 KM


Praktyk:
Ten silnik Opla ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych, nie wymaga stosowania lubryfikacji i... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
27.01.2015

Renault Mégane (2010), 1.4 130 KM (96 kW) TCe 130


Praktyk:
Chciałbym zwrócić uwagę, że silnik w tym samochodzie ma regulowane luzy zaworowe, których... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
26.01.2015

Opel Astra (2006), 1.4 90 KM (66 kW)

instalacja: BRC
reduktor: Brc
wtryskiwacze: BRC

Pytanie:
Witam, Czy do instalacji BRC Sequent 24 można dobrać inny reduktor niż dedykowany Genius G1200. Problem polega na tym, iż po około 50 tys. km przepuszcza on gaz na podciśnienie. Chciałbym, jeśli to możliwe, dowiedzieć się na jakie reduktor można go ewentualnie wymienić, żeby był trwały i w miarę możliwości niezbyt drogi. Serwis instalacji twierdzi, że nie można tego reduktora zastępować innym.

Praktyk:
Z mojego doświadczenia wynika, że można zamontować inny reduktor niż BRC Genius. Musi to być reduktor... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
26.01.2015

Ford C-MAX (2009), Focus 1.8 125 KM (92 kW)


Praktyk:
Proszę pamiętać o tym, że ta jednostka napędowa ma regulowane luzy zaworowe, które trzeba... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
26.01.2015

Opel Astra (2000), 1.6 16V 100 KM (74 kW)

instalacja: STAG
reduktor: Tomasetto
wtryskiwacze: Hana

Pytanie:
Witam, Mam problem z instalacją jaką przedstawiłem na wstępie. W trakcie eksploatacji od pewnego czasu podczas pracy auta na postoju lub na światłach, jak również czasami podczas przełączania się instalacji na gaz pojawia się jakby zapach odparowanego nawaniacza (lub przepalonego gazu). Po zatrzymaniu auta, wyłączeniu silnika i podniesieniu maski zapach ten dochodzi z okolic parownika. Monter u którego zakładałem instalację kilkukrotnie sprawdzał szczelność i nie stwierdził nieprawidłowości. Proszę o poradę w tym temacie. Dodam jeszcze, że zaobserwowałem, że auto bardziej dymi (dym biały nie śmierdzący).

Praktyk:
Bardzo często zdarza się, że nieszczelności instalacji LPG ujawniają się jedynie na zimnym lub letnim... pełna odpowiedź

Który samochód wybrać do LPG?
26.01.2015

Fiat Punto (2005), Peugeot 207 (2011)?


Praktyk:
Oba wymienione modele aut bardzo dobrze spisują się na LPG. Trudno mi ocenić, który lepiej. pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
26.01.2015

Jaka instalacja LPG: STAG, LPGTECH czy ELPIGAZ?


Uwagi pytającego:
Mam 3 oferty na montaż gazu do Astry G 1,8 16V 116KM (98 r.) 1. LPGTECH: reduktor Shark lub Silver, wtryskiwacze Hana, 2. STAG 4QBox: reduktor AC01, wtryskiwacze Hana, 3. Elpigaz Stella Polare: reduktor Elpigaz do 160 KM, wtryskiwacze włoskie (Rosso lub Arancio), Cenowo 3 opcja ok 20% tańsza od dwóch pierwszych. Wszystkie z renomowanych zakładów polecanych w mojej okolicy. Którą opcję polecacie do tego auta i dlaczego?

Praktyk:
Wszystkie kompletacje będa bardzo dobrze współpracowały z silnikiem w Pana aucie. O wyborze niech... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
25.01.2015

Wyłącza się po osiągnięciu temperatury 90 stopni (BMW E39 520i)

instalacja: KME
reduktor: Kme
wtryskiwacze: Valtek

Pytanie:
Witam, BMW E39 520i od jakiegoś czasu przełącza się na benzynę po osiągnięciu temperatury 90ºC. Co ciekawe piszczy przełącznik ale nie da się przełączyć ręcznie na gaz. Po wciśnięciu piszczenie znika otwieram maskę i słyszę, że wtryskiwacze pracują ale chodzi na benzynie. Wymieniłem na nowy elektrozawór na reduktorze, dokręciłem mocowanie elektrozaworu na wielozaworze (było odkręcone ). Jakiś czas był spokój i od wczoraj to samo. Piszczy ale nie przełącza się. Czy to cewka się nagrzewa i traci oporność, czy zawór się zacina. Wyłączę kluczyk po chwili włącze i przełączy na gaz, za chwilę nie widzieć czemu to samo.

Praktyk:
Powodem wyłączania się instalacji może być usterka czujnika ciśnienia, ale by to potwierdzić... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
23.01.2015

Błędy w instalacji Vialle (VW Passat)

instalacja: Vialle

Pytanie:
Mam dwa błędy w instalacji Vialle, czego dotyczą: 1.4.1.1 Default EEP, 2.4.1.2 Route EEP Error Z góry dziękuję za odpowiedź.

Praktyk:
Wymienione będy dotyczą programów kalibracyjnych w centrali Vialle. W celu ich usunięcia należy... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
20.01.2015

Eksploatacja (Renault Laguna 1997 r.; 1,8 8V; 90KM, II generacja

reduktor: Elpigaz

Pytanie:
Mam samochód Renault Laguna z silnikiem 1,8; 90KM, benzyna na wielowtrysku o przebiegu180 tys. km i mam takie pytanie. Ponieważ pojazd niedawno zakupiłem już z LPG, instalacja 6 lat i nie utrzymuje wolnych obrotów, podczas zmiany biegu silnik gaśnie. Co może być główną przyczyną?

Praktyk:
Jeżeli gaśnięcie występuje tylko gdy pojazd jest w ruchu, przycznyna może leżeć w źle... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
19.01.2015

Czy trojaczki warto gazować? (Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1 - silnik 1,0)

model samochodu: Toyota Aygo 2001 r. | po 2010 roku

Pytanie
Czy silniki 1-litrowe (Toyota Aygo, Peugeot 107 i Citroen C1) można zagazować tak aby cieszyć się bezproblemową eksploatacją? Czytałem wiele opinii o niedostosowaniu głowicy do zasilania gazem, bardzo szybkim wypalaniu gniazd zaworowych itp. Ewentualnie jaką instalację zastosować i na co zwrócić szczególną uwagę?

Praktyk:
Opisane przez Pana jednostki napędowe rzeczywiście mają dość delikatne materiały użyte na głowice i... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
17.01.2015

Reduktor i wtryskiwacze LPG do instalacji AG

model samochodu: Renault Scénic 2000 r. | 16V
instalacja: AG DGI

Pytanie
Mam fabryczną instalację LPG w Renault Megane Scenic RX4. Wiem, że poszły mi 2 wtryskiwacze (zalewają) i reduktor, bo przepuszcza nie w tą stronę co potrzeba i mam za wysokie ciśnienie. Instalacja jest od nowości w aucie. Czy jest możliwe zakupienie tych części, czy lepiej wymienić na nową. Jeśli tak to na jaką?. Reduktor to AG Holland typ SGI dedykowany do Renault.

Praktyk:
Niestety według mojej wiedzy może być problem z dostępnością części do instalacji AG SGI tj.... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
17.01.2015

Jaka instalacja LPG? Volvo V70 2,0 203 KM 2011 r.

model samochodu: Volvo S70 / V70 do 2000 r.

Pytanie
Jaką instalację LPG można zainstalować do samochodu Volvo V70 III; automat; 2,0; 203 KM; 2011 r. Przybliżona cena?

Praktyk:
Z marek instalacji dostępnych na rynku do Pana auta można zastosować np. systemy BRC, Landi Renzo,... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
17.01.2015

Jakie wtryskiwacze LPG? Golf IV 2002 (silnik 1,6 77 kW)

model samochodu: Volkswagen Golf 1997 r. | 16V

Pytanie
Witam, Mam Golfa IV, 2002 r., 1.6 16V, 105 KM. Czy wtryskiwacze Hana (czarne) będą odpowiednie do tego silnika? Mam teraz zamontowane Valtek 0104, lecz za dopłatą 200 zł mogę mieć wymienione na czarne Hany. Pytałem o czerwone ale podobno czarne do tego silnika wystarczą.

Praktyk:
Wtryskiwacze czarne Hana to bardzo dobra propozycja do Pana silnika i zdecydowanie warto nimi zastąpić... pełna odpowiedź




gazeo.pl 2007-2015 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.