31.07.2009
Jaką instalację LPG wybrać?

Szarpanie po przełączeniu na gaz przy silniku nagrzanym już do 30'C

samochód: Opel

Pytanie

Witam serdecznie.Mam problem z nowo założoną instalacja gazową BRC Sequent 24. Instalacja była montowana tydzień temu.Problem objawia się tym, że samochód po odpaleniu z zimnym silnikiem i nagrzaniu się już do temperatury przełączenia na gaz strasznie szarpie nawet przy lekkim dodawaniu gazu, tak jakby gaz nie był jeszcze w fazie lotnej. (standardowo wiem, że temp. przełączania ustawiana jest nawet od ok 20’C - ja mam teraz ustawione 35’C).Po przejechaniu dłuższego dystansu, czyli większym rozgrzaniu silnika problem znika. Nie ma też problemu z pracą na gazie przy odpalaniu na rozgrzanym silniku.Byłem z tym problemem już u mojego montażysty, stwierdził że jedynie może podnieść temp. przełączenia bo "wszystko jest sprawne, w końcu nowe". Temp. aktualna to 35’C i autem dalej szarpie. Nie mam pojęcia co zrobić. Dzwoniłem już do firmy CZARKAM, ale sami byli zdziwieni takim zachowaniem auta.Odnośnie elektryki auta - świece nowe, kable sprawne.Czy może jest tak, że BRC pracuje poprawnie dopiero przy temp. ok 50’C o czym nie powiadomił mnie mój gazownik? Gdzie tu oszczędność?Czy mam prawo z tego powodu domagać się ewentualnej zmiany instalacji na taką, która będzie pracować w "normalnych" temperaturach?Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję bardzo.

Praktyk:
Przyczyną takiego zachowania się silnika po przełączeniu na gaz przy nierozgrzanym silniku mogą być niewłaściwie dobrane wtryskiwacze. Proponuję umówić się z warsztatem montującym na pozostawienie auta w celu przeprowadzenia diagnostyki od momentu uruchomienia zimnego silnika. Wtedy problem powinien być zauważony i łatwiej go będzie wyeliminować.


5 powodów, dla których warto jeździć na LPG.

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2015 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.