LPG - dobre paliwo LPG dobre paliwo
 

Szarpanie po przełączeniu na gaz przy silniku nagrzanym już do 30'C

status: zakończone samochód: Opel

Pytanie:
Witam serdecznie.Mam problem z nowo założoną instalacja gazową BRC Sequent 24. Instalacja była montowana tydzień temu.Problem objawia się tym, że samochód po odpaleniu z zimnym silnikiem i nagrzaniu się już do temperatury przełączenia na gaz strasznie szarpie nawet przy lekkim dodawaniu gazu, tak jakby gaz nie był jeszcze w fazie lotnej. (standardowo wiem, że temp. przełączania ustawiana jest nawet od ok 20’C - ja mam teraz ustawione 35’C).Po przejechaniu dłuższego dystansu, czyli większym rozgrzaniu silnika problem znika. Nie ma też problemu z pracą na gazie przy odpalaniu na rozgrzanym silniku.Byłem z tym problemem już u mojego montażysty, stwierdził że jedynie może podnieść temp. przełączenia bo "wszystko jest sprawne, w końcu nowe". Temp. aktualna to 35’C i autem dalej szarpie. Nie mam pojęcia co zrobić. Dzwoniłem już do firmy CZARKAM, ale sami byli zdziwieni takim zachowaniem auta.Odnośnie elektryki auta - świece nowe, kable sprawne.Czy może jest tak, że BRC pracuje poprawnie dopiero przy temp. ok 50’C o czym nie powiadomił mnie mój gazownik? Gdzie tu oszczędność?Czy mam prawo z tego powodu domagać się ewentualnej zmiany instalacji na taką, która będzie pracować w "normalnych" temperaturach?Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję bardzo.
Praktyk:
Przyczyną takiego zachowania się silnika po przełączeniu na gaz przy nierozgrzanym silniku mogą być...

Pełna dpowiedź dostępna po zalogowaniu.


Inne porady

Jak odpalać ???

status: zakończone model samochodu: Opel Vectra 1996 r. | 1,8 (92 kW) | 16VV
system LPG: Elpigaz

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,
posiadam Opla Vectrę z silnikiem 1.8 16V. Przełacznik gazu ma trzy położenia: pierwszy pozwala na odpalanie na samej benzynie. Drugi na samym gazie i trzeci benzynie, by po rozgrzaniu przełączyć się LPG. Jednak gdy stosuje trzecią metodę auto się dławi, jest wołowate, brakuje mu mocy. Sytuacja poprawia się po przejechaniu ok.2 km. Jak na razie odpalam na samej benzynie, potem sam przełączam na gaz. A gdy silnik jest już rozgrzany odpalam z samego LPG. Czy to nie zaszkodzi silnikowi ???

Bmxjulek8 | 10.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Prawidłowo działająca instalacja pozwala na odpalanie w tzw. automacie czyli uruchamia na benzynie i po... pełna odpowiedź

Opel Signum 2.2 2003r

status: zakończone model samochodu: Opel Signum 2005 r. | 2,2 (114 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam, jaką instalację i z jakimi podzespołami warto zamontować do Opla Signum 2.2 z 2003 roku . Z góry dziękuję

majkel272 | 09.08.2014
Odpowiedź praktyka:
W roczniku 2003 silniki 2.2 występowały zarówno z wtryskiem pośrednim do kolektora ssącego jak i... pełna odpowiedź

montaż instalacji lpg

status: zakończone model samochodu: Alfa Romeo 156 2002 r. | 1,6 (88 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam. Chciałbym się dowiedzieć jaką instalację LPG warto założyć do Alfy Romeo 156 1.6 .16V z przebiegiem 120 tys km? Auto jest z 1998r. Czy silniki Twinspark dobrze znoszą instalacje LPG? Pozdrawiam

dino88-88 | 08.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 1.6 16V Twinspark dobrze funkcjonują na instalacjach IV generacji. Z marek instalacji dostępnych... pełna odpowiedź

Jaka instalacja do Jeep Patriot 2.4

status: zakończone model samochodu: Jeep Patriot

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,
Jaką instalacje zainstalować (IV czy V gen.), aby móc się cieszyć bezproblemową eksploatacją? Koszt instalacji jest sprawą drugorzędną, gdyż rocznie będę przejeżdżał ok. 30000 km, a samochodem mam zamiar pojeździć przez co najmniej 3 lata, więc i tak się zwróci. Głównie zależy mi na bezawaryjności, a obsługa instalacji ograniczała się do okresowych przeglądów.
Pozdrawiam.

grobus | 05.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 2.4 montowane w Jeepach Patriot to jednostki znane z samochodów Mitsubishi. Dobrze spisują... pełna odpowiedź

Jaki attuator?

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Passat 1992 r. | 1,8 (66 kW) | 8V
system LPG: Bingo

Szczegółowa treść zapytania:

Witam i ponawiam moje pytanie o attuator.
Pierwszy, attuator zamontowany razem z instalacją gazową przejechał ze mną ok. 40 tys. km czyli jakieś 3 lata. W czasie jazdy silnik przestał pracować. Okazało się, że attuator zablokował się na dobre. Drugi attuator przejeździł niecały miesiąc.
Proszę o podpowiedź, jaki, dużo lepszej jakości attuator (4-pinowy) mogę zainstalować, by móc jeździć autem bez stresu i obawy, że w nieoczekiwanym momencie odmówi posłuszeństwa..
Auto -jednopunkt ADZ a. W tej chwili założona jest kryza.
Do tej pory oba attuatory były KME BINGO M.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

jafo | 05.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Proponuję zastosować attuator taki jak przewiduje producent instalacji. Przypominam także o prawidłowym... pełna odpowiedź

Mazda 6 generacja I. Montaż instalacji LPG

status: zakończone model samochodu: Mazda 6 2006 r. | 2,0 (104 kW) | 16V | kombi

Szczegółowa treść zapytania:

Witam serdecznie.
Przymierzam się do zakupu auta używanego. Obecnie posiadam Renaut Megane I z LPG i jestem bardzo zadowolony, ponieważ odkąd założyłem instalację nie miałem z nią żadnych problemów. Chciałbym aby tak samo było w kolejnym aucie. Dlatego też nie ukrywam, że chce kupić auto "pod LPG". Pytanie: jak z LPG może współpracowac Mazda 6 generacji I. Interesuje mnie auto z roku 2005 lub 2006. Silnik to 1.8 lub 2.0. Czy ten silnik dobrze znosi gaz. Jeśli tak, to jaka instalacja lepsza IV czy V generacji. Czy w przypadku instalacji IV generacji należy stosować lubrifikator?
Z góry dziękuję za odpowiedź
mpolito

mpolit | 04.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki Mazdy 6 pierwszej generacji zarówno 1.8 jak i 2.0 dobrze spisują się na instalacjach IV i... pełna odpowiedź

Jaka instalacja gazowa Mercedes CLS 500

status: zakończone model samochodu: Mercedes Klasa CLS 2002 r. | 5,0 (225 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam! Mam pytanie jaką instalację gazową zamontować do Mercedesa CLS 500 306KM. Silnik 8 cylindrowy, dolnossący, rok prod.2006. Proszę również o opinię jak sprawuje się silnik z instalacją w tym samochodzie. Po wstępnym wywiadzie dowiedziałem się, że koszt instalacji gazowej BRC to około 6 tys zł z dwoma reduktorami. Dziękuję za fachową poradę.

remo | 04.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 5.0 V8 montowane w Mercedesach CLS bardzo dobrze spisują się na instalacjach IV generacji i przy... pełna odpowiedź

Problem z instalacją

status: zakończone model samochodu: Audi A6 1995 r. | 2,0 (85 kW) | 8V
system LPG: Zenit

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Mam problem z moją instalacją LPG marki Zenit, założoną w 2005r. Wtryskiwacze Valtek z cewką 1 Ohm, reduktor Tomasetto A 09. Instalacja załozona jest w Audi A6 C4 2,0 115 koni. Instalacja założona była 7 lat temu i sprawowała się dobrze, nic nie było regulowane tylko wymiana filtrów, aż zregenerowałem parownik (wymieniłem membrany i wyczyściłem ). Samochodem nie można poprawnie jeździć zachowuje się jakby nie miał odpowiedniej ilości gazu i spalanie się bardzo podniosło. Wymieniłem wtryski został, tylko czujnik tem. i ciśnienia gazu .Jak sprawdzić czujnik tem .i ciśnienia gazu? A może membrany są za twarde? Czy ten czujnik ciśnienia gazu jest ważny ?
Mam pytanie, które dysze się kalibruje ? Te w listwie (Valtek) czy w kolektorze ssącym ?
Pozdrawiam

maliniak100 | 03.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Elastyczność membran reduktora przy instalacji IV generacji nie ma tak wielkiego znaczenia jak w... pełna odpowiedź

Seicento 1,1 MPI po przełączeniu na gaz gaśnie

status: zakończone model samochodu: Fiat Seicento 2001 r. | 1,1 (40 kW) | 8V | rok 2005 , wybór jest do 2001 , 1,1 MPI
system LPG: Tartarini

Szczegółowa treść zapytania:

Witam. W samochodzie mam zamontowaną oryginalną instalację Tartarini, przebieg auta to 214 tys km, po przełączeniu na gaz, silnik gaśnie.Kupiłem autko z tym objawem, wymieniono mi parownik, wyregulowano - przez ok. 3 tys km było OK. Wczoraj wróciłem do domu na gazie, po ok. godzinie odpaliłem auto na benzynie i po przełączeniu na gaz silnik zgasł. Dzwoniłem do warsztatu który montował nowy parownik (razem z elektrozaworem ) - nie mają czasu - podpowiedzieli mi, że to może być silniczek krokowy. Faktycznie, po przegazowaniu na LPG, słyszę stuk zaworu w butli i silnik gaśnie. Wymontowałem silniczek krokowy, ale nie mam pojęcia jak go sprawdzić - styki są czyste, założyłem w miejsce silniczka rurkę - też gaśnie ...

graf17 | 01.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Brak pracy instalacji gazowej może mieć wiele powodów, przede wszystkim należy sprawdzić wypływ... pełna odpowiedź

Dlaczego auto szarpie na gazie na ciepłym silniku?

status: zakończone model samochodu: Opel Vectra 2000 r. | 1,8 (90 kW) | 16V
system LPG: Koltec

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Auto po uruchomieniu na zimnym silniku przełącza się na gaz i działa poprawnie na obu paliwach. Nie czuć żadnej różnicy. Po nagrzaniu, silnik zaczyna szarpać na niskich obrotach. Na biegu jałowym trzęsie strasznie. Czasami jak przełączę gaz na ciepłym silniku po jakimś postoju, to auto jedzie na 3 cylindrach... Dopiero jak go przegonię to dochodzi czwarty cylinder. Silnik zimny, odpalam i znowu instalacja działa idealnie.
Proszę o pomoc. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam Bartek

Dziendzielo | 30.07.2014
Odpowiedź praktyka:
Szarpanie na niskich obrotach na rozgrzanym silniku w przypadku instalacji Koltec najczęściej spowodowane... pełna odpowiedź

BMW serii 1 czy Honda Civic VIII

status: zakończone model samochodu: BMW Seria 1 1997 r. | 1,6 (85 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,
które z poniższych aut i który silnik to najlepszy wybór pod LPG
-BMW serii 1: 116i, 118i
-Honda Civic VIII: 1.4 idsi 83km, 1,8 v-tech
Kryterium wyboru to przede wszystkim żywotność silnika, osprzętu, nastepnie serwis, koszt instalacji i eksploatacji.

powpp | 28.07.2014
Odpowiedź praktyka:
Wszystkie wymienione modele silnikowe zarówno BMW jak i Hondy dobrze spisują się na instalacjach... pełna odpowiedź

Zacierający się attuator

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Passat 1992 r. | 1,8 (66 kW) | 8V | 3-letnia instalacja LPG
system LPG: Bingo

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Mam Passata, rocznik 1995 z silnikiem 1,8 i wtryskiem jednopunktowym. Instalacja LPG to BingoM (KME), parownik Tomasetto.
Problemem jest zacierający się attuator. Pierwszy zatrzymał się po trzech latach eksploatacji (po przebiegu ok. 45 tys. km). Drugi identyczny, kupiony w sklepie i dedykowany do Bingo też się popsuł. Co się dzieje, że zacierają się. Szkoda kasy na reklamację, bo wyśle się i odeślą sprawny lub nie, a koszt nowego to ok. 60 zł. Na jednym i drugim widać było biały smar. Teraz wstawioną mam zwykłą kryzę i auto jeździ, jednak fajniej byłoby jeździć z "krokowcem".
Proszę o odpowiedź na pytanie, jak ustrzec silnik krokowy przed zatarciem się, ew. jakiej lepszej marki kupić ten element, by działał on latami?

jafo | 25.07.2014
Odpowiedź praktyka:
Osobiście mam jak najlepsze zdanie o silnikach krokowych firmy KME stosowanych w instalacjach Bingo.... pełna odpowiedź

Nie przełącza z benzyny na gaz

status: zakończone model samochodu: Mazda 626 1992 r. | 1,8 (66 kW) | 16V
system LPG: Landi Renzo

Szczegółowa treść zapytania:

Witam. Mam problem z instalacją Landi Renzo drugiej generacji, po odpaleniu auta na benzynie przejeżdżam kilka kilometrów do zagrzania parownika, następnie próbuję przełączyć na gaz, ale bez rezultatu. Dopiero po kilkunastu próbach udaje się przełączyć na gaz. Dodam że miesiąc temu zmieniłem reduktor na nowy. Na starym też tak się działo. Co może być tego przyczyną ?

lukkasz | 23.07.2014
Odpowiedź praktyka:
Powodem takiego zachowania może być sklejony (zabrudzony) silnik krokowy lub jego wadliwe funkcjonowanie. pełna odpowiedź

jaką instalacje polecacie lpg

status: zakończone model samochodu: Ford Galaxy 2001 r. | 2,3 (103 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,
jaką instalację LPG poleca Pan i gdzie najlepiej zamontować zbiornik na gaz. Dziękuję z góry za podpowiedzi.

alexdel1975 | 23.07.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 2.3 montowane w Fordzie Galaxy dobrze spisują się na instalacjach IV generacji. Klienci... pełna odpowiedź

Jaką instalację zamontować?

status: zakończone model samochodu: Mazda 323 1996 r. | 2,0 (96 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam.
Jaką byście polecili instalację gazową do Mazdy 323F Sportive. Jest to wersja z silnikem 2.0 (131KM) rok produkcji samochodu to 2002. Pozdrawiam.

kamilu369 | 22.07.2014
Odpowiedź praktyka:
Do silnika Mazdy 2.0 z 2001 r. z uwagi na występowanie dotrysków mogę zaproponować np.... pełna odpowiedź

Jaka instalacja do Toyoty Corolli z 2007 r. 1,4 VVT-i

status: zakończone model samochodu: Toyota Corolla 1984 r. | 1,4 (71 kW) | silnik 1,4 VVT-i z 2007 r. sedan

Szczegółowa treść zapytania:

Dzień dobry, proszę o informację jaką instalację gazową dobrze jest zainstalować do Toyoty Corolli model E15EJ(a) z 2007 r.. Byłam w jednym zakładzie i polecili mi firmę KME i wtryski HANA.
Proszę powiedzieć jaką Pan poleca i czy ta zaoferowana przez zakład jest właściwa.
Dziękuję i pozdrawiam

gooann | 22.07.2014
Odpowiedź praktyka:
Z marek instalacji dostępnych na naszym rynku do tego silnika, mogę zaproponować np. AC Stag, LPGTech,... pełna odpowiedź




gazeo.pl 2007-2014 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.