15.10.2010
Pytanie o eksploatację instalacji.

Szarpanie samochodu

samochód: Land Rover Freelander 2000 r.

Pytanie

Mam problem z samochodem głównie przy nagrzanym silniku. Przy ruszaniu na wolnych obrotach samochód szarpie i dławi się. To samo dzieje się na wstecznym. Na wyższych biegach i szybszej jeździe tego nie odczuwam. Mechanik, gdy wyjął tylny wał o jeździe nie było mowy, ponieważ żaden bieg nie chciał wejść, pomimo, że poprzednie lato tak właśnie przejeździłam. Zasugerował, że może to być zepsuty reduktor. Czy jest to prawda i czy muszę wymienić cały, czy wystarczy jakąś część. A może wystarczy go dać do naprawy.

Praktyk:

W zależności od rodzaju instalacji gazowej przyczyny mogą być różne. W przypadku instalacji II generacji usterka reduktora (zbyt sztywne membrany) może dawać tego typu objawy - przy wyjściu z biegu jałowego następuje zubożenie mieszanki i pojawia się szarpanie silnika.
W przypadku instalacji IV generacji powodem szarpania przy wyjściu z biegu jałowego częściej jest uszkodzona listwa wtryskiwaczy. Natomiast w obu generacjach instalacji przyczyna szarpania może być nie związana z instalacją gazową mimo, iż objawy odczuwalne są tylko na gazie tzn. usterka w układzie zapłonowym.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.