08.10.2012
Pytanie o eksploatację instalacji.

Szarpie na gazie

samochód: Mitsubishi Pajero Pinin 2005 r. | 4V
instalacja: Tartarini
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna
reduktor: KME

Pytanie

Posiadam Pajero Pinina 1834 mpi. '02, w opisie zaznaczyłem rocznik'05, gdyż nie było prawidłowego rocznika. Od pond 4 lat ( przejechałem już 130 tyś) posiadam instalację sekwencyjną 4 generacji zamontowaną przez firmę Irene ( reduktor Kme gold, wielozawór Tomasetto, zawór tankujący Tomasetto, komora szczelna Irene, system sekwencyjny Dream xx ind ). Od pewnego czasu mam problem; podczas zwiększania obrotów silnik szarpie, tak samo na biegu jałowym-pracuje nierówno. Byłem w wielu zakładach montujących instalacje. Wymieniłem świece, cewki, przewody. Wszyscy twierdzili,że to wina układu zapłonowego, a instalacja jest w 100% sprawna. Czujniki, wtryski działają jak powinny. Po wymianie świec auto sprawuje się poprawnie przez 2-3 tygodnie, po czym objawy wracają. Wymieniam więc świece co kilka tygodni i jakoś jeżdżę. Proszę o pomoc.

Praktyk:

Jeżeli wymiana świec pomaga, choć na krótki czas, przyczyny rzeczywiście upatrywać należy w układzie zapłonowym, jednak proponuję poszukać warsztatu, który przeprowadzi precyzyjną weryfikację elementów układu zapłonowego.
Podejrzewać mogę, iż przyczyną są przewody zapłonowe, jeżeli nie zostały wymienione w tym samym czasie co  świece. Uszkodzenie świec może być "przenoszone" przez wadliwe przewody (ścieżka węglowa na "fajce").




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.