Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 10,9 tys. odpowiedzi

Toyota Auris (2013), Hyundai i30 (2014)?

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
wtorek 2015-12-01

Który samochód wybrać do LPG?

Toyota Auris (2013), Hyundai i30 (2014)?


Wskazane samochody:
  • Toyota Auris 2013 r., 1.6 132 KM (97 kW)
  • Hyundai i30 2014 r., 1.6 135 KM (99 kW)
Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Oba samochody mogą być z powodzeniem eksploatowane na gazie.

Trochę lepszym wyborem (choćby z uwagi na koszty montażu) wydaje się Toyota Auris ponieważ jej silnik 1.6 (132 KM) może być zasilany LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Silnik 1.6 (135 KM) zastosowany w Hyundaiu to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która wymaga dedykowanej (znacznie droższej w przypadku instalacji VI generacji) instalacji gazowej. Systemy do tego silnika opracowało kilku producentów instalacji gazowych (BRC, Lovato, Prins, STAG i Zavoli).

Większość to systemy bazujące na IV generacji instalacji gazowych (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny). Prins oferuje do tego samochodu system VI generacji (wtrysk LPG w fazie ciekłej wprost do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe).

Zaletą systemu VI generacji (najdroższego rozwiązania) jest to, że silnik w czasie pracy na LPG zużywa tylko paliwo gazowe. W instalacjach bazujących na IV generacji systemów LPG silnik w trybie pracy na gazie oprócz LPG zużywa także niewielką (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny. Jest to konieczne z uwagi na konieczność chłodzenia i oczyszczania z produktów spalania końcówek wtryskiwaczy benzynowych, które znajdują się w komorach spalania. W przypadku VI generacji nie ma tego problemu bo przez wtryskiwacze benzynowe cały czas przepływa paliwo (LPG).

Ponadto silnik Hyundaia ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, co wymaga okresowego (zgodnego z zaleceniami producenta) sprawdzania i ewentualnej korekty ich wartości. Silnik Toyoty ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i w związku z tym nie wymaga wykonywania tej operacji.

środa 2015-12-02

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tych samochodów pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      All-Gaz Piotr Nepelski
    Zrębińska 76
    28-230, Połaniec
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie