11.02.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Toyota Auris (2014), Fiat sedici (2014)?

Samochody:
- Toyota Auris 2014 r., 1.33 Dual VTT-i 99 KM (73 kW)
- Fiat sedici 2014 r., 1,6

Praktyk:

Oba samochody z tego zestawienia mogą być z powodzeniem zasilane LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Silnik 1.33 Dual VTT-i ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i z tego powodu wydaje się lepszą propozycją z punktu widzenia zasilania LPG, ponieważ nie trzeba pamiętać o konieczności okresowej regulacji luzów zaworowych.

Silnik 1.6 w Fiacie Sedici ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, zatem trzeba pamiętać o konieczności ich okresowego kontrolowania i ewentualnej regulacji ich wartości, zgodnie z danymi producenta. Czynność tę należy wykonywać bez względu na rodzaj zastosowanego gazowego układu zasilania. Decydując się na zasilanie LPG tego silnika z wykorzystaniem systemu IV generacji należy dodatkowo zamontować układ do lubryfikacji gniazd zaworowych. Zastosowanie systemu V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.