16.05.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Toyota Avensis (2004), Skoda Octavia (2005), Mazda 6 (2006)?

Samochody:
- Toyota Avensis 2004 r., 1.8 VVT-i 129 KM (95 kW)
- Skoda Octavia 2005 r., 1.6 102 KM (75 kW)
- Mazda 6 2006 r., 2.0L MZR Sport 147 KM (108 kW)

Praktyk:

Pod kątem montażu instalacji LPG najlepszym wyborem wydaje się Skoda Octavia 1.6 (102 KM). Stosowana w Skodzie stosunkowo prosta i ciesząca się dużym powodzeniem jednostka napędowa jest wykorzystywana w wielu modelach samochodów Grupy VW. W związku z tym jest bardzo popularna na rynku i cieszy się bardzo dobrą opinią wśród montażystów instalacji LPG.

Silnik ten można dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Silniki pozostałych samochodów zebranych w zestawieniu: 1.8 VVT-i (129 KM) w Toyocie i 2.0 (147 KM) w Maździe także można z powodzeniem eksploatować na LPG z wykorzystaniem instalacji IV lub V generacji, lecz z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe, decydując się na system sekwencyjnego wtrysku LPG w fazie gazowej należy zastosować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. Jeśli do ich zasilania będzie zastosowany system V generacji, dodatkowa lubryfikacja nie jest wymagana.

Bez względu na rodzaj zastosowanego systemu LPG silniki te (w Maździe i Toyocie) wymagają okresowego (zgodnego z zaleceniami producenta silnika) sprawdzenia i ewentualnej regulacji luzów zaworowych. Silnik Skody ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i nie wymaga wykonywania tej czynności.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.