Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 10,9 tys. odpowiedzi

Toyota Avensis (2005), 2.0 Combi VVT-i 147 KM (108 kW)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
wtorek 2017-12-19

Jaką instalację LPG wybrać?

Toyota Avensis (2005), 2.0 Combi VVT-i 147 KM (108 kW)

Uwagi pytającego:

Witam, szukam do mojej Toyoty dobrej instalacji gzowej. Myślałem o LPG fazy ciekłej(w fazie ciekłej) w przystępnych cenach. Znajdę coś takiego? Pozdrawiam

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

W tym roczniku w Toyocie Avensis (2005) były stosowane dwa różne silniki 2.0 VVT-i 147 KM (108 kW).

Jeśli jest to silnik o kodzie 1AZ-FE (z pośrednim wtryskiem benzyny) to może być poddany konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe w przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych oraz okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować luzy zaworowe w tym silniku.

Natomiast silnik 1AZ-FSE jest zasilany benzyną przez wtrysk bezpośredni. Wymaga on zatem zastosowania instalacji dedykowanej. Z informacji do jakich mam dostęp wynika, że system do tego silnika oferuje tylko firma AC (STAG).

Zastosowanie instalacji sekwencyjnego wtrysku LPG w fazie ciekłej w silniku 1AZ-FE to koszt około 6-6,5 tys. zł, podczas gdy instalacja IV generacji (wtrysk LPG w fazie gazowej) kosztuje około 2,7-3,7 tys. zł. Zaletą instalacji wtrysku ciekłego jest brak konieczności stosowania lubryfikacji. Wadą są z pewnością koszty.

Natomiast silnik 1AZ-FSE może być zasilany LPG w fazie gazowej (taką technologię oferuje system STAG 400 DPI). Silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny zasilany LPG zużywa także niewielką ilość benzyny niezbędną do chłodzenia i usuwania produktów spalania z końcówek wtryskiwaczy benzynowych, które są umieszczone bezpośrednio w komorach spalania.

wtorek 2017-12-19

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tego samochodu pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      SALACHNA AUTO
    ul. Bolesława Śmiałego 3
    48-300, Nysa
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie