28.01.2015
Pytanie o eksploatację instalacji.

Toyota Avensis (2010), Combi 1.8 Valvematic 147 KM (108 kW)


Pytanie:

Szanowni Państwo,

Zapytanie dotyczy przewagi V generacji instalacji LPG (chodzi mi o wtrysk gazu w fazie ciekłej do silników z pośrednim wtryskiem paliwa) nad instalacją sekwencyjną. Przymierzam się do kupna auta i wybór padł na Avensisa 3 (T27) 1,8 Valvematic (147 KM).

W sieci trafić można na informacje, że do tego silnika nie poleca się LPG z uwagi na możliwość uszkodzenia tłoków i (w mniejszym stopniu) gniazd zaworowych.

Czy przy V generacji nadal jest problem dotyczący wypalania gniazd i tłoków? Ceny tych instalacji są już na akceptowalnym poziomie i ciekawią mnie ich faktyczne plusy w stosunku do IV generacji.

Pozdrawiam!

Praktyk:

W mojej ocenie, instalacje V generacji zmniejszają ryzyko przedwczesnego zużycia głowicy, ponieważ gwałtownie rozprężające się w kanałach dolotowych LPG powoduje ochłodzenie, dostarczanej do komór spalania, mieszanki paliwowo-powietrznej, a tym samym zmniejszenie obciążenia cieplnego zaworów i głowicy.

Taka jest natura systemów V generacji, lecz prawidłowo zamontowana i skalibrowana instalacja IV generacji także nie powoduje podwyższonego obciążenia termicznego głowicy, tym bardziej w silnikach Valvematic, w których zachowanie odpowiedniego luzu w układzie rozrządu, gwarantującego kontakt zaworów z gniazdami w pozycji zamkniętej (wtedy odbierane jest od nich ciepło), zapewniają hydrauliczne popychacze. Nie ma zatem ryzyka, że któryś z zaworów pozostanie niedomknięty.

Co do wypalania tłoków, to w swojej praktyce warsztatowej nie spotkałem się z tym problemem w silnikach Valvematic, ani w żadnej innej jednostce napędowej zasilanej LPG.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.