11.07.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Toyota Yaris (2014), Renault Clio (2009), Fiat Panda (2011)?

Samochody:
- Toyota Yaris 2014 r., 1.0 VVT-i L3 70 KM (51 kW)
- Renault Clio 2009 r., 1.2 1.1 60 KM (44 kW)
- Fiat Panda 2011 r., 1.2 8V 69 KM (51 kW)

Praktyk:

Pod kątem eksploatacji na gazie pod uwagę brałbym najpierw Fiata Pandę 1.2 8V, Renaulta Clio 1.2 8V. Silnik tych pojazdów mogą być zasilane LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). Pomimo regulowanych ręcznie luzów zaworowych bardzo dobrze spisują się na LPG i nie wymagają stosowania lubryfikacji gniazd zaworowych.

Toyotę Yaris 1.0 także można dostosować do zasilania gazowego za pomocą większości oferowanych na rynku instalacji IV lub V generacji. Jednak jej silnik wymaga zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych w celu ich ochrony w trakcie eksploatacji na gazie.

We wszystkich wymienionych w zestawieniu silnikach należy pamiętać o okresowym (zgodnym z zaleceniami producentów) sprawdzaniu i ewentualnej regulacji luzów zaworowych.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.