02.01.2010
Pytanie o eksploatację instalacji.

Uszczelka pod głowicą a instalacja gazowa

samochód: Renault thalia 2001 r. | 8V
instalacja: Zavoli
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna

Pytanie

Witam, tak jak można się dowiedzieć z mojego profilu problem dotyczy samochodu marki Renault Thalia 1,4 8v z instalacją Zavoli. Interesuje mnie robiący się od czasu do czasu biały maślany osad na korku wlewu oleju. Tak podejrzewam, że jest to oznaka padającej uszczelki pod głowicą, ale czym to jest spowodowane? Jeżdżę cały czas na gazie i co jakieś pół roku mi się takie coś pojawia na korku. W serwisie mi mówili, że trzeba wymienić uszczelkę no ale ile razy można ją wymieniać. Planowanie głowicy też było robione za każdym razem i po pół roku tak na jesieni lub w okresie zimowym znowu to samo. Olej stosuje Mobil Super m, świece zwykłe do benzyny choć jeżdże na gazie, ale jak założyłem świece do gazu to i tak to nic nie zmieniło. Zawory regulowane też były przy każdej wymianie tej uszczelki. Nic nie pomaga.Druga sprawa to czy falowanie obrotów na zimnym silniku, zaraz jak się tylko przełączy z benzyny na gaz - to czy może to być wina filtra? Dodam, że na benzynie nie mam takich objawów, jest elegancko, tylko właśnie na gazie powiedzmy, że na gazie jadąc z jakąś prędkością x i po naciśnięciu sprzegła obroty spadają poniżej 500 i przez chwilę tak oscylują w granicach od poniżej 500 do 1000 a po chwili się stabilizują. Jak jest na grzany silnik - to jest ok.A trzecie pytanie to czy Thalia nie powinna mieć obrotów silnika na biegu jałowym większych niż 500?. Dzięki za szybką odpowiedź. Pozdrawiam

Praktyk:

Biały nalot (potocznie czasami nazywany "śmietaną") na korku wlewu oleju jest normalnym zjawiskiem przy eksploatacji auta na gazie. Jest to proces wytrącania się pary wodnej w skrzyni korbowej z paliwa lotnego (gazu). Uszkodzenie uszczelki pod głowicą dawałoby jeszcze inne objawy jak np.: zabielenie oleju na bagnecie, problemy z ogrzewaniem (skoki temperatury na wskaźniku), spory ubytek płynu z chłodnicy, nierównomierność pracy silnika na biegu jałowym (brak pracy jednego cylindra).
Zjawisko falowania obrotów raczej nie jest spowodowane zabrudzeniem filtra. Powodem może być niewłaściwa regulacja bądź usterka listwy wtryskiwaczy. Za prędkość obrotową na biegu jałowym odpowiada sterownik benzynowy i wielkość obrotów zarówno na gazie jak i na benzynie powinna być zbliżona do siebie. Dla silników Renault 1.4 8v jest to zazwyczaj 650 +/- 50 rpm.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.