28.03.2015
Pytanie o eksploatację instalacji.

Volkswagen Golf (2001), 1.6 105 KM (77 kW)

instalacja: STAG
wtryskiwacze: AC

Pytanie:

Witam,

Problem zaczął się po zmianie sterownika z Ocotec na STAG QBOX (również wymieniono wtryskiwacze na AC) + przeczyszczono przepustnicę i zaadaptowano. Przez pierwsze 3 dni było idealnie, auto mniej paliło na gazie, chodziło jak jak należy. Zaczęło się w 4 dniu, na wolnych obrotach (bieg jałowy) zaczęło szarpać, w konsekwencji pojawił się check-engine i przestał chodzić jeden z czterech cylindrów. Po przełączeniu na benzynę auto "naprawiło się" po jakimś czasie, bądź po dłuższym postoju. Zazwyczaj dzieje się to po nagrzaniu silnika, na zimnym nie zauważyłem problemów. Dodam że na benzynie chodzi OK i nie wyskakują żadne błędy.

Pojawiające się błędy m.in.
1 odczyt i późniejsze usunięcie:

  • 16556 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Rich
    P0172 - 35-00 - -
  • 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-00 - -
  • 16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
    P0302 - 35-00 - -
  • 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
    P0304 - 35-00 - -

Kolejny odczyt:

  • 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-10 - - - Intermittent
  • 16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
    P0303 - 35-10 - - - Intermittent
  • 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
    P0304 - 35-10 - - - Intermittent

 

Dodam również, iż po usunięciu błędów przez pewien czas jest OK, później znowu wszystko wraca (po 2-3dniach).

Praktyk:

Na podstawie wymienionych objawów można wnioskować, że powodem takiego zachowania auta mogą być problemy z wtryskiwaczami LPG, a te z kolei mogą być spowodowane złą jakością gazu.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.