26.08.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Volvo S60 (2013), Opel Insignia (2012), Volkswagen CC (2013)?

Samochody:
- Volvo S60 2013 r., 2,5 250km
- Opel Insignia 2012 r., 2.0 Turbo 220 KM (162 kW)
- Volkswagen CC 2013 r., 2,0

Praktyk:

Według dokumentacji, do której mam dostęp z wymienionych aut tylko silnik Volvo 2.5 ma pośredni wtrysk benzyny. Pozostałe samochody mają jednostki napędowe zasilane przez systemy bezpośredniego wtrysku benzyny i wymagają instalacji dedykowanych.

Do Insigni systemy zasilania gazem oferują: Landi Renzo (jest to system bazujący na IV generacji - sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny) i Prins (system VI generacji, w której LPG w fazie ciekłej jest dawkowane wprost do komór spalania przez wtryskiwacze benzynowe). Do Volkswagena instalację LPG oferuje także firma Prins ale jest to system bazujący na IV generacji instalacji gazowej.

Zatem pod kątem eksploatacji na gazie i kosztów montażu instalacji najlepszym wyborem wydaje się Volvo. Można w nim zastosować większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Silnik Volvo w trybie pracy na LPG będzie zużywał tylko paliwo gazowe. Podobnie w przypadku Insigni z systemem Prinsa. Jeśli do tego samochodu będzie zastosowany system bazujący na IV generacji instalacji gazowych (Landi Renzo) to silnik w trybie pracy na LPG będzie zużywał paliwo gazowe i niewielką (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny. Podobnie Volkswagen z instalacją bazującą na IV generacji firmy Prins.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.