03.02.2010
Jaką instalację LPG wybrać?

Wariator

samochód: Volvo S40 / V40 do 2004 r. 1997 r. | 16V | 115
instalacja: Elpigaz
typ instalacji: zwykła, podciśnieniowa

Pytanie

Witam.Niestety posiadam instalację drugiej generacji i spadek mocy daje się odczuć. W związku z czym zainteresowałem się ostatnio temat wariatora zapłonu, jednakże spotkałem się z opinią, iż w przypadku samochodów z czujnikiem spalania stukowego ECU sam będzie próbował wyprzedzić zapłon. Czy ta taka opinia jest sensowna?Drugie pytanie dotyczy oferty wariatorów - poza ofertą renomowanych producentów dostępne są również wariatory (np. na allegro) oparte jedynie na wskazania sensora MAP (modyfikujące jego sygnał). Czy takie urządzenie ma prawo działać poprawnie?Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź!

Praktyk:

Rzeczywiście silniki wyposażone w czujniki spalania stukowego, w zależności od oprogramowania wyprzedzają zapłon aż do momentu wystąpienia spalania stukowego. Nie wyklucza jednak to stosowania wariatorów. Zastosowanie odpowiedniego wariatora ma za zadanie przyspieszyć proces wyprzedzenia zapłonu.
Odnośnie drugiego pytania - mają prawo działać, ale im więcej sygnałów zebranych (np. czujnik położenia przepustnicy, czujnik położenia wału, czujnik MAP) tym lepiej wysterujemy kąt zapłonu.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.