29.10.2014
Pytanie o eksploatację instalacji.

Wypadanie zapłonu - gaśnięcie silnika na biegu jałowym (Dodge Caliber 2.0, 115 kW)

samochód: Dodge Caliber 2008 r. | 16V
instalacja: STAG
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna

Pytanie

Proszę o pomoc odnośnie problemu wypadania zapłonu, który ma miejsce po przełączeniu na gaz. Instalacja ma 3 lata i przejechała 30 tys. km. Zgodnie z sugestią gazownika, wymieniłem świece i na chwilę problem zniknął. Dodatkowo pojawia się efekt gaśnięcia silnika na biegu jałowym (przy jeszcze zimnym silniku), po czym następuje trudność z ponownym uruchomieniem silnika. Kontrolka check engine potrafi także samoczynnie gasnąć i ponownie się zapalić (po 1 czy 2 dniach). Pojawia się także efekt, jakby silnik nie pracował na wszystkich cylindrach - czy może to być wina wstryskiwaczy?

Samochód pochodzi z 2010 roku - instalacja 2011.

Praktyk:

Jeżeli wymienione przez Pana problemy występują jedynie podczas eksploatacji na gazie, przyczyny można upatrywać w niewłaściwie funkcjonujących wtryskiwaczach gazu lub usterce reduktora. Jeżeli zaś wypadanie zapłonów, nierównomierna praca występuje również na benzynie, proponowałbym zacząć od kontroli ewentualnie regulacji luzów zaworowych.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.