30.09.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

Wysokie obroty po wystrzale

samochód: Audi 80 1992 r. | 115 KM
typ instalacji: zwykła, podciśnieniowa

Pytanie

Witam, w pierwszej kolejności wyrazy wielkiego uznania dla serwisu! Zacznę od tego, że na zimnym silniku wystrzały stały się coraz częstsze, choć 2 miesiące wcześniej wymieniłem kable wysokiego napięcia, kopułkę i świece. Po jednym z wystrzałów mam problem z wysokimi obrotami silnika. Silnik ma problem z uruchomieniem (na benzynie), a jeśli już zaskoczy to obroty gwałtownie spadają, nawet przy pedale gazu wciśniętym do podłogi, po prostu gaśnie. Na gazie uruchamia się bez problemu, ale po wciśnięciu gazu gwałtownie rosną obroty i zatrzymują się na 4000 obr/min. Pewnym rozwiązaniem jest odłączenie wówczas czujnika od reduktora biegu jałowego, wtedy obroty spadają do znośnego poziomu 1050-1100 obr/min. Elektryk stwierdził, że to padnięty komputer zasilający silnik! Do czasu, gdy to się stało zdążyłem przejechać 40 tyś km przez rok i wszystko było w porządku, a jazda była przyjemnością. Zanim wstawię go do następnego warsztatu może coś poradzicie?

Praktyk:

Dziękujemy za uznanie.
"Strzały" najczęściej uszkadzają w sposób mechaniczny elementy układu benzynowego np.: regulator biegu jałowego, płytkę przepustnicy lub przepływomierz. Zdarza się również, że następuje rozszczelnienie układu kolektora ssącego np. zrzucenie jakiegoś wężyka podciśnienia i to wówczas powoduje opisane przez Pana zjawiska.
Proszę sprawdzić szczelność układu ssącego, czy gdzieś nie słychać szumu zasysanego lewego powietrza czy po prostu nie widać uszkodzonego/nie na miejscu przewodu podciśnieniowego.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.