25.07.2014
Pytanie o eksploatację instalacji.

Zacierający się attuator

samochód: Volkswagen Passat 1992 r. | 8V | 3-letnia instalacja LPG
instalacja: Bingo
typ instalacji: zwykła, podciśnieniowa
reduktor: Tomasetto

Pytanie

Witam
Mam Passata, rocznik 1995 z silnikiem 1,8 i wtryskiem jednopunktowym. Instalacja LPG to BingoM (KME), parownik Tomasetto.
Problemem jest zacierający się attuator. Pierwszy zatrzymał się po trzech latach eksploatacji (po przebiegu ok. 45 tys. km). Drugi identyczny, kupiony w sklepie i dedykowany do Bingo też się popsuł. Co się dzieje, że zacierają się. Szkoda kasy na reklamację, bo wyśle się i odeślą sprawny lub nie, a koszt nowego to ok. 60 zł. Na jednym i drugim widać było biały smar. Teraz wstawioną mam zwykłą kryzę i auto jeździ, jednak fajniej byłoby jeździć z "krokowcem".
Proszę o odpowiedź na pytanie, jak ustrzec silnik krokowy przed zatarciem się, ew. jakiej lepszej marki kupić ten element, by działał on latami?

Praktyk:

Osobiście mam jak najlepsze zdanie o silnikach krokowych firmy KME stosowanych w instalacjach Bingo. Warunkiem jest ich prawidłowy montaż (silnikiem elektrycznym do góry). Jeżeli w Pana aucie występują notorycznie problemy z ich zacieraniem, problemem może być jakość paliwa. Na to można zaradzić stosując filtr fazy lotnej od instalacji IV generacji.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.