23.09.2010
Jaką instalację LPG wybrać?

Zmiana I na II gen a regulacja śrubą parownika

samochód: Fiat Bravo 1996 r. | 16V | 103KM, Sterownik AL700
typ instalacji: zwykła, podciśnieniowa

Pytanie

Zmieniam w moim Bravo I generację na II. Zakupiłem kompletną instalację Autronic (nie ma w liście marek?!?) AL700. Mam odpowiedni interfejs (zrobiony z kabla od siemensa s65 :-) Działa super) oraz A-MON.Wszystko rozumiem i potrafię to zainstalować i uruchomić, ale...Co ze śrubą w parowniku? Nie piszą nic o tym w instrukcji AL-700, chyba, że śruba regulacji wolnych obrotów to źle przetłumaczona nazwa właśnie tej śruby... Ustawioną mam ją na połowe zakresu od zalewania do duszenia silnika + 1/4 obr w stronę duszenia :-) Zgodnie z zaleceniami "krótkiego poematu na temat gazu" (źródło - google). Spalanie jest na właściwym poziomie, ale denerwują mnie niektóre wady I gen (brak czujnika temperatury, problemy z właściwą emulacją sondy lambda etc).Rozumiem, że główna śruba parownika to śruba składu mieszanki. Czy ustawić ją mam zgodnie z wskazaniami wskaźnika lambda między mieszanką ubogą a bogatą? Czy mam to robić na pracującym, czy unieruchomionym atuator’ze? Czy mam to robić na wolnych obrotach??Proszę o radę konkretną, a nie odsyłanie do technika LPG. Pozdrawiam

Praktyk:

Śrubą na parowniku operujemy tylko i wyłącznie na pracującym silniku, na biegu jałowym. Operujemy nią w taki sposób, by zakres pracy silnika krokowego (atuatora) na biegu jałowym był zbliżony do zakresu pracy na podwyższonych obrotach około 3000 rpm (przy zachowaniu między innymi odpowiedniego składu spalin - odpowiednich wskazań pracy sondy). Poprawność regulacji można potwierdzić poprzez analizę spalin.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.