Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 10,9 tys. odpowiedzi

Żywotność silnika z instalacją LPG

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
niedziela 2009-04-12

Jaką instalację LPG wybrać?

Żywotność silnika z instalacją LPG

Pytanie

O ile skraca się żywotność silnika po założeniu sekwencyjnej instalacji LPG w tego typu samochodach (przebieg 125 tys. km)?

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl
Paliwo gazowe jest w idealnym stanie skupienia do zasilania silników spalinowych. Jest w stanie lotnym (nie potrzeba go "rozpylać"), nie zmywa filmu olejowego z gładzi cylindrów, ma wysoką liczbę oktanową zapewniającą cichą i elastyczną pracę. Ma jednak wyższą temperaturę spalania niż benzyna.Eksploatacja silnika na gazie w wybranych modelach może jednak wpływać na żywotność głowicy, zaworów, gniazd zaworowych. Dotyczy to głównie silników wymagających co jakiś czas regulacji luzów zaworowych i tych, w których zastosował producent "oszczędne" materiały. W takich autach i podczas eksploatacji na benzynie żywotność jest ograniczona.Głównym zagrożeniem jest zły skład mieszanki gazowo-powietrznej podczas pracy silnika, co może powodować dodatkowy wzrost temperatury spalania. Systemy sekwencyjne bardzo precyzyjnie dozują ilość gazu utrzymując odpowiedni skład mieszanki (problemy z tym występowały przy poprzednich generacjach instalacji).Pozostaje kwestia stanu silnika (na co wpływ ma wcześniejsza eksploatacja) i jakości użytych do produkcji materiałów. Nie da się jednoznaczenie określić czy w tym konkretnie modelu pojawią się jakieś problemy.Odpowiednio dobrana instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu i odpowiednio skalibrowana nie powinna "skrócić"żywotności silnika.Dodatkowo warto zamontować układ lubryfikujący - dodatkowy system chroniący układ zaworów, gniazd zaworowych. Zmniejsza on ryzyko awarii głowicy. Stosowany od lat przy instalacjach holenderskich i od pewnego czasu przy krajowych montażach.Był i jest stosowany np w autach amerykańskich zasilanych tylko benzyną (głównie tych starszych, które nie były przystosowane do spalania benzyny bezołowiowej) w celu ochrony głowicy silnika.
niedziela 2009-04-12
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  ZAMEL Serwis
Słowackiego 1
21-500, Biała Podlaska
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie