LPG - dobre paliwo LPG dobre paliwo
 

04.10.2013

Hyundai i30 LPG - 30 razy tak!

Hyundai nie rzuca słów na wiatr – testując „i-dwudziestkę” z dedykowaną instalacją gazową dowiedzieliśmy się, że wersja LPG jego większego brata, modelu i30, jest tuż za rogiem. I właśnie zza niego wyjechała, oferując kierowcom poszukującym nowoczesnego kompaktu możliwość znacznego obniżenia kosztów paliwa.
REKLAMA

„Zgazyfikowany” i20 odniósł sukces, w krótkim czasie stając się popularniejszym niż model benzynowy bez instalacji gazowej, a więc polskie przedstawicielstwo koreańskiej marki szybko poszło za ciosem i poszerzyło ofertę o konkurującego w klasie Golfa i30 LPG. Po stronie technicznej nie ma niespodzianek – w obydwu autach pracują specjalnie dla nich zestrojone wersje systemu Sequent 24.11 marki BRC. O ile jednak w mniejszym i20 instalacja współpracuje z silnikiem o pojemności 1,2 l, o tyle w „i-trzydziestce” za jej pomocą konwertowano jednostkę większą i mocniejszą – o pojemności 1,4 l i mocy 100 KM.

Hyundai i30 LPGfot. HyundaiAtrakcyjnie stylizowany samochód staje się jeszcze atrakcyjniejszy, jeśli jego silnik zasilany jest tańszym o ponad połowę paliwem

Oczywiście, żeby zacząć oszczędzać, trzeba najpierw nieco więcej wydać na samochód. Owo „nieco” w przypadku kompaktowego Hyundaia wynosi 4600 zł (56700 zamiast 52100 zł za wersję Base), ale biorąc pod uwagę bieżącą promocję, w ramach której auto kosztuje o 3000 zł mniej bez względu na rodzaj paliwa, i30 na gaz (z pięciorgiem drzwi i 6-biegową skrzynią manualną) można mieć już za 53700 zł. Kombi kosztuje 60200 zł (57200 zł w promocji). Lepiej wyposażone egzemplarze kosztują oczywiście odpowiednio więcej, ale dzięki potencjalnym oszczędnościom łatwiej zdecydować się na wyższą specyfikację. Tak czy owak, oferta co najmniej godna rozważenia, a powiedzielibyśmy wręcz, że atrakcyjna.

Mocnym argumentem przemawiającym za zakupem dowolnego Hyundaia jest 5-letnia gwarancja bez limitu kilometrów. Aby modele na LPG nie odstawały od swoich benzynowych i dieslowskich odpowiedników, także systemy dostarczane przez BRC objęte są 5-letnią ochroną serwisową. Będzie kolejny hit? Wszystkie znaki na ziemi i na niebie na to wskazują, a warto pamiętać, że koreańska marka ma w zanadrzu jeszcze model i10 napędzany autogazem, który już z fabryki będzie przyjeżdżał do salonów z zamontowaną instalacją LPG, w dodatku taką, która wtryskuje do kanałów kolektora dolotowego gaz w fazie ciekłej. Kiedy to nastąpi i na jaką kwotę wyceniony zostanie najmniejszy Hyundai, powiadomimy w stosownym czasie i w osobnym tekście.




Robert Markowski
źródło: Hyundai



gazeo.pl 2007-2014 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.