28.01.2013

Wielozawory - bezpieczeństwo zbiorników LPG


REKLAMA
mieszczone w specjalnej, gazoszczelnej obudowie, połączonej z atmosferą przez przewody wentylacyjne wyprowadzone pod podwozie samochodu. W przypadku wystąpienia nieszczelności gaz jest usuwany poza samochód nie stwarzając zagrożenia dla kierowcy i pasażerów.
 
Obudowa gazoszczelna osprzętu zbiornika walcowegofot. gazeo.plObudowa gazoszczelna osprzętu zbiornika walcowego. Odchodzące od niej przewody służą do wentylacji przestrzeni, w której znajduje się wielozawór. W przypadku wystąpienia wycieku odprowadzają one gaz pod podwozie samochodu

Zawór tankowania

Pomimo tego, że nie znajduje się bezpośrednio w zbiorniku jest także zaliczany do osprzętu zbiornika. Jest połączony z wielozaworem przewodem, który umożliwia zatankowanie gazu do zbiornika. Znajduje się w w nim zawór zwrotny, uniemożliwiający wypływ paliwa po odłączeniu pistoletu do tankowania.

Podsumowanie

W Polsce większość samochodowych zbiorników gazu jest wyposażona w osprzęt w postaci wielozaworu. Rozwiązanie to, powszechnie użytkowane na rynku włoskim (stąd również nazwa osprzęt typu włoskiego) jest w pełni niezawodne. Jest wykorzystywane na naszym rynku od początku lat 90. ubiegłego wieku, we Włoszech jeszcze dłużej. Działanie wielozaworu opiera się na prostych i niezawodnych rozwiązaniach mechanicznych, co czyni użytkowanie samochodowego zbiornika gazu całkowicie bezpiecznym, nawet w sytuacjach ekstremalnych takich jak pożar samochodu.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Tomasetto Achille, informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.