REKLAMA
LPG
20.12.2016

Wszystko przez gaz - problemy z rozruchem samochodu LPG

REKLAMA

Jeśli w samochodzie wyposażonym w gazowy układ zasilania silnik nie daje się uruchomić to podświadomie myślimy, że to z pewnością wina instalacji gazowej. Czyli znów wszystko przez gaz.
REKLAMA

Przyczyny

Najbardziej prozaiczną przyczyną braku możliwości uruchomienia silnika może być brak paliwa w zbiorniku benzyny. Tak, właśnie benzyny, ponieważ rozruch każdego silnika, także zasilanego LPG odbywa się na benzynie.

Kolejną przyczyną może być nie w pełni naładowany akumulator, który dodatkowo wyziębiony w nocy z pewnością będzie miał kłopoty z rozruchem jednostki napędowej. Stan naładowania akumulatora jest także związany ze sprawnością układu ładowania. To on sprawia, że akumulator jest w czasie jazdy doładowywany. Jest to szczególnie ważne właśnie teraz gdy spadają temperatury otoczenia, a wraz z nimi parametry elektryczne baterii.

Akumulator wchodzi w skład rozruchu silnika, którego drugim istotnym elementem jest rozrusznik. On także musi działać prawidłowo.

Cewka zapłonowafot. gazeo.plCzęsto za kłopoty z uruchomieniem silnika, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, odpowiedzialny jest układ zapłonowy, którego jednym z elementów jest cewka wysokiego napięcia

Panująca w okresie jesienno-zimowym podwyższona wilgotność powietrza może negatywnie wpływać na układ zapłonowy. Szczególnie jeśli wykazuje on już pewne symptomy zużycia to w warunkach jesienno-zimowych może nie wywołać zapłonu w komorach spalania silnika i w konsekwencji powodować kłopoty z rozruchem.

Przyczyn braku możliwości rozruchu może być oczywiście znacznie więcej, lecz wymienione powyżej są najbardziej typowe i dość proste do zweryfikowania.

Profilaktyka

Należy pamiętać by zadbać o układ rozruchowy jeszcze przed okresem zimowym. Jeśli wykazuje on jakieś niedomagania wcześniej to z pewnością ujemne temperatury otoczenia spowodują ich nasilenie.

Niskie temperatury otoczenia wpływają negatywnie na parametry akumulatora, a jego stan ma zasadniczy wpływ na poranny rozruch silnika. Zatem należy dbać o to by był w pełni naładowany, najlepiej wykonując okresową obsługę samochodu.

Równie ważna jest sprawność układu benzynowego i obecność paliwa w zbiorniku oraz jego odpowiednia ilość (powyżej 1/4 zbiornika), bowiem benzyna smaruje i chłodzi pompę paliwa. Nie należy dopuszczać do całkowitego jej zużycia oraz unikać dłuższego jeżdżenia samochodem z bardzo niskim poziomem benzyny ponieważ pomimo tego, że silnik jest zasilany gazem, pompa paliwa cały czas pracuje i wymaga chłodzenia i smarowania by nie uległa uszkodzeniu.

Wykonanie dodatkowego przeglądu w celu sprawdzenia m.in. układu rozruchu oraz układu benzynowego i zapłonowego nie jest wcale przesadzone ponieważ zima to najtrudniejszy okres w użytkowaniu naszych samochodów.

O to jaki wpływ na kłopoty z porannym rozruchem silnika może mieć instalacja gazowa zapytaliśmy eksperta z firmy AC S.A., producenta instalacji gazowych marki STAG.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: informacja własna, AC S.A.



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.