REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. gazeo.pl / Adaptero-filtry Certools ze złączem tankowania typu włoskiego (dish) poprzednie następne
22.10.2015

Certools - filtrujące redukcje

REKLAMA Certools - filtrujące redukcje fot. gazeo.pl

W różnych krajach na stacjach paliw spotykamy różne pistolety do tankowania LPG. Aby przy ich użyciu zatankować gaz w samochodzie z zaworem typu włoskiego (powszechnie stosowanym na polskim rynku) konieczne jest zastosowanie odpowiedniej redukcji.
REKLAMA

Okres letni sprzyja wyjazdom wypoczynkowym. Najczęściej właśnie teraz planujemy wakacje, coraz częściej także zagraniczne. Wybierając się do różnych europejskich krajów pojazdem zasilanym LPG warto zaopatrzyć się w, stosowane w nich oraz krajach tranzytowych, redukcje (przejściówki), które umożliwią zatankowanie paliwa gazowego.

Warto wiedzieć

Zawór typu włoskiego występuje w trzech odmianach, różniących się gwintem we wnętrzu „kielicha”. M10, M14 - Lovato i BRC lub M12 - Icom. Redukcję należy dobrać, uwzględniając wielkość tego gwintu.

Najbardziej popularnym standardem tankowania LPG w Europie jest złącze typu włoskiego.

Takie zawory, a tym samym pistolety w dystrybutorach spotkamy w Austrii, Grecji, Francji, Portugalii, Słowenii, części Szwajcarii i we Włoszech. Taki zawór jest także stosowany w Polsce.

W zależności od tego gdzie się wybieramy i przez jakie kraje tranzytowe będziemy przejeżdżać należy dobrać odpowiednią redukcję lub ich zestaw, składający się maksymalnie z 3 przejściówek, ponieważ oprócz zaworu włoskiego występują w Europie jeszcze 3 inne złącza tankowania LPG:

  • euroconnector - stosowany na Półwyspie Iberyjskim, szczególnie w Hiszpanii, choć w założeniu miał ujednolicić standard tankowania LPG w całej Europie,
  • bagnetowe (bayonet) z gwintem W21,8 - stosowane Wielkiej Brytanii, Irlandii Północnej oraz Holandii,
  • z gwintem trapezowym (ACME) - stosowane w Austrii, Belgii, części Irlandii, Niemczech.

    Warto wiedzieć

    Redukcje, a właściwie przedłużki z odpowiednim złączem tankowania są stosowane w tzw. zaworach przedłużanych, powszechnie używanych gdy zawór tankowania LPG jest pod klapką wlewu benzyny. Mają gwint M10.

Dotychczas redukcje i przedłużki do tankowania LPG były tylko specjalnie ukształtowanymi tulejami z odpowiednim złączem do podłączenia pistoletu z jednej strony i gwintem zależnym od zastosowanego w zaworze tankowania w naszym samochodzie.

We wnętrzu redukcji pozostawało sporo miejsca. Przestrzeń tę postanowili wykorzystać konstruktorzy firmy Certools. Zamocowali w niej specjalny filtr fazy ciekłej LPG, który jest wykonany z brązu spiekanego.

Nie jest to rozwiązanie nowe. Certools już od kilku lat oferuje tego typu filtry łączone z odpowiednim złączem tankowania. Niestety dotychczasowe rozwiązanie miało dość duże wymiary zewnętrzne. Redukcja wyposażona w taki filtr była mało poręczna. Filtr ten znacznie lepiej się sprawdzał jako montowany na stałe na przewodzie pomiędzy zaworem tankowania a zbiornikiem LPG.

Gama adapterofiltrów (redukcji do tankowania LPG firmy Certools wyposażonych w filtry z brązu spiekanego)fot. gazeo.plSzeroka gama redukcji do tankowania LPG firmy Certools wyposażonych w filtry (adaptero-filtrów) obejmuje standardy: ACME, włoski (dish) i bayonet.

Obecnie, dzięki zmniejszeniu wymiarów filtrów fazy ciekłej z brązu spiekanego udaje się je zmieścić w gabarytach standardowej redukcji do tankowania LPG.

Wykorzystanie redukcji Certools wyposażonych w filtry powoduje, że zyskujemy dodatkowy etap filtracji, co w czasie wyjazdu i konieczności tankowania na często nieznanych stacjach nabiera szczególnego znaczenia.

Rozwiązanie firmy Certools przy zachowaniu wymiarów tradycyjnych redukcji do tankowania LPG zapewnia dodatkową filtrację paliwa gazowego już na etapie tankowania. Stosowanie tego filtra pozwala znacznie odciążyć pozostałe filtry gazowego układu zasilania, zabezpieczając przed zanieczyszczeniem wielozawór i zbiornik LPG, które w klasycznych instalacjach nie są chronione żadnym filtrem.

Wykorzystując redukcję z filtrem paliwo trafiające do zbiornika jest już oczyszczone, nie osadzają się w nim zanieczyszczenia, które mogą później przedostać się do układu paliwowego, będąc także powodem korozji wnętrza zbiornika i innych elementów instalacji gazowej.. Stosowanie takiego filtra stanowi doskonałe zabezpieczenie w przypadku nieświadomego zatankowania gazu nieodpowiedniej jakości, które może spowodować zanieczys…
 

Na następnej stronie znajdziesz informacje na temat korzyści
wynikających ze stosowania adaptero-filtrów firmy Certools

Pozostało: 50%



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Certools



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.