REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
fot. gazeo.pl / Redukcje (przejścia) umożliwiające tankowanie na stacjach wyposażonych w pistolety zgodne ze standardem włoskim (u góry przejścia podłużne do zaworów przedłużanych, poniżej, od lewej przejście ze standardu ACME, kolejne ze standardu bagnetowego lub ACME) poprzednie następne
19.11.2012

Przez Europę z redukcjami Gomet

REKLAMA Przez Europę z redukcjami Gomet fot. gazeo.pl


REKLAMA
One także zajmują mniej miejsca i nie wymagają wiercenia dużego otworu (70 mm) w nadwoziu (standardowe rozwiązanie w Holandii), wymagają jednak stosowania przejścia podłużengo, którego rodzaj zależy od kraju, w którym samochód będzie tankowany.
 

Dlaczego mosiądz?

Mosiądz jest stopem miedzi i cynku o zawartości do 40% cynku, który charakteryzuje się wysoką odpornością na wpływy atmosferyczne, dużą wytrzymałością mechaniczną oraz łatwością obróbki. Bardzo ważną cechą w przypadku armatury do systemów LPG jest także brak iskrzenia przy kontakcie z innymi materiałami (np. w czasie przypinania pistoletu do tankowania LPG).

Mosiądz jest łatwy w obróbce plastycznej i ma dobre własności odlewnicze. Dodatek ołowiu polepsza jego skrawalność. Z tego powodu powstające z wykorzystaniem obróbki skrawaniem redukcje do tankowania LPG produkowane są z mosiądzów ołowiowych.

Jedyną wadą mosiądzu jest jego wysoka gęstość. Przedmioty z niego wykonane mają stosunkowo dużą masę, co daje się zauważyć także w przypadku redukcji (przejść) do tankowania LPG.

Redukcje (przejścia) do standardu włoskiegofot. gazeo.plW zależności od długości przejścia podłużne są wykonywane w jednego kawałka mosiądzu lub ze stalową gwintowaną końcówką

Konstrukcja

Większość przejść (redukcji) jest monolityczna (wykonana z jednego kawałka mosiądzu). Jednak w ofercie Gometu znajdują się także redukcje, w których stosuje się elementy stalowe. Jest to nieuniknione w przypadku dłuższych redukcji do zaworów typu włoskiego z gwintem M10, w których samą końcówkę z gwintem wykonuje się ze stali, zapewniając jej większą wytrzymałość. Konstrukcja taka zapewnia także możliwość wykonania w mosiężnej części grubszych ścianek zapewniających większą wytrzymałość całej redukcji. Mosiądz, pomimo dużej wytrzymałości, jest jednak stosunkowo kruchym materiałem i obciążenie długiej przejściówki masywnym pistoletem do tankowania wywołuje w niej duże naprężenia. Z tego właśnie powodu dłuższe redukcje do zaworów typu włoskiego (M10) są bardziej masywne i wyposażone w stalowe, gwintowane końcówki. Dodatkowo konstrukcja taka zapewnia mniejszą podatność redukcji na uszkodzenia np. w czasie upadku.

Oprócz redukcji do tankowania LPG, Gomet produkuje i oferuje jeszcze wiele innych elementów armatury stosowanych w samochodowych systemach zasilania gazowego. W ofercie znajdziemy różnego rodzaju dysze, króćce, korki, nyple, redukcje, złączki, baryłki, kolanka i trójniki do gazu i wody, uchwyty, sprężyny, nakrętki, końcówki wtryskiwaczy, a także filtry gazu.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Gomet, informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.