Nowe druki wyciągów ze świadectw homologacji
Nowe rozporządzenie zastąpiło w całości Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2003 roku (Dz. U. Nr 232/2003 poz. 2333).
Najważniejszą z punktu widzenia zakładów montujących instalacje LPG jest zmiana druków wyciągu ze świadectwa homologacji. Mimo że różnice wydają się kosmetyczne, to z punktu widzenia ich zawartości merytorycznej, zmiany są istotne.
- Do tej pory, wyciąg wystawiał zakład montujący instalację LPG. Obecnie, Wyciąg podpisany musi być przez konkretną osobę, wymienioną z nazwiska oraz stanowiska służbowego.
- W danych określających poddany konwersji pojazd, Typ pojazdu rozszerzono o wariant i wersję pojazdu.
- Sformułowanie „Numer identyfikacyjny pojazdu” zastąpiono „Cechą identyfikacyjną pojazdu”. W praktyce nadal jest to numer VIN.
- Zrezygnowano z podawania numeru silnika, czyli danych nieujętych w dowodzie rejestracyjnym.
- Wprowadzono konieczność wpisywania daty produkcji auta w oddzielnej rubryce.
Dla łatwiejszej systematyki, wszystkie te dane otrzymały swoje numery porządkowe.
Kolejne zmiany maja charakter redakcyjny i eliminują niepoprawności gramatyczne poprzednich druków, bez wpływu na ich zawartość merytoryczną (np. formę ...pojazd... wyposażony ...do zbiornika .. zastąpiono: pojazd … jest wyposażony w zbiornik..., lub Element wyposażenia instalacji zamieniono na: Wszystkie homologowane elementy instalacji).
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury zostało opublikowane w Dz. U. Nr 99/2013 poz. 610
Wzór nowego druku wyciągu ze świadectwa homologacji znajduje się w załaczniku
nr 6 rozporządzenia.
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 27 maja 2013 roku w sprawie sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem.
Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu
Newsletter
- 7 tys. czytelników
- Auta na LPG
- Testy i relacje wideo
- Nowości i porady