Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 5
fot. Renault Trucks / Elektryczne Renault Midlum w barwach firmy Nestle poprzednie następne
13.09.2012

E-truck do dystrybucji lodów

E-truck do dystrybucji lodów fot. Renault Trucks

Współpraca szwajcarskiej firmy Nestle i Renault Trucks zaowocowała premierą eksperymentalnego pojazdu elektrycznego na bazie Renault Midlum, która odbyła się na początku wakacji w Bernie.
REKLAMA

Pojazd zbudowano na bazie elektrycznego Renault Midlum, który jest produkowany w firmie PVI (Power Vehicle Innovation), gdzie powstają wszystkie napędzane alternatywnie pojazdy Renault (w tym także gazowe).

Podwozie zostało wyposażone w zabudowę typu lodownia (do przewozu lodów i innych produktów głęboko zamrożonych). Pierwszy z pojazdów jest testowany w rejonie Zurychu, kolejny, identyczny samochód, który już we wrześniu 2012 r. zasili flotę Nestle będzie eksploatowany w Lozannie i jej okolicach.

Elektryczne Renault Midlum w barwach firmy Nestlefot. Renault TrucksElektryczne Renault Midlum ma system odzyskiwania energii hamowania doładowujący akumulatory trakcyjne

Samochody wpisują się w proekologiczne działania firmy Nestle, która ogranicza emisję dwutlenku węgla przez optymalizację harmonogramów dostaw i stosowanie w praktyce zasad ecodrivingu. W ramach tych działań do końca 2012 r. na budynkach administracyjnych w siedzibie firmy w Vevey i La Tour-de-Peilz ma być zainstalowanych kilka tysięcy metrów kwadratowych paneli fotowoltanicznych. Będą one wytwarzać energię pozwalającą na zasilanie 30 elektrycznych ciężarówek przez cały rok.

Renault Trucks w ramach projektu będzie testować najnowsze rozwiązania elektrycznych układów napędowych i akumulatorów trakcyjnych.

Elektryczne Renault Midlum o DMC 13 t ma silnik o mocy 103 kW zasilany dwoma akumulatorami litowo-jonowymi o łącznej pojemności 170 kWh, których naładowanie trwa około 8 godzin. Producent deklaruje, że zasięg wynosi około 140 km. Prędkość maksymalna jest określana na 90 km/h.

Oba pojazdy będą w stanie przewieźć do 3 ton lodów lub innych produktów głęboko zmrożonych. Każdy z nich będzie odwiedzać od 30 do 50 punktów sprzedaży dziennie, pokonując odległość od 60 do 100 km.

Elektryczne Midlum jest jednym z kilku pojazdów gamy Clean Tech powstających w PVI (Power Vehicle Innovation). Oprócz niego Renualt oferuje Maxity Electric, hybrydowego Premium Distribution i Premium Distribution z silnikiem zasilanym CNG.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Renault Trucks, PVI, Nestle



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.