15.10.2012

Elektryczne Renault już w salonach

Po mającej miejsce w połowie 2012 r. prezentacji cen, Renault Polska wprowadza do sprzedaży samochody dostępne z napędem elektrycznym (Z.E.). Kangoo i Fluence Z.E. są już oferowane przez polskich koncesjonerów Renault. Innowacyjna formuła zakupu tych pojazdów jest zgodna z prezentowanymi przy różnych okazjach koncepcjami finansowania samochodów elektrycznych, w których ich koszt oddziela się od kosztów akumulatorów trakcyjnych, które są wynajmowane lub leasingowane.
REKLAMA
Renault Kangoo Z.E.fot. gazeo.plRenault Kangoo Z.E.

Ceny

Przypomnijmy, osobowy Fluence Z.E. z silnikiem o mocy 75 kW jest dostępny w cenie od 109 990 zł (brutto), a dostawczy Kangoo Z.E. (dostępny także w wersji 5-miejscowej) z elektryczną jednostką napędową o mocy 44 kW kosztuje od 79 900 zł (netto).

Sieć

Obecnie sieć sprzedaży i serwisu (koncesjonerzy ze statusem Ekspert Z.E.) obejmuje jedynie 4 obiekty (Warszawa, Gdańsk, Długołęka koło Wrocławia oraz Zabrze). Według danych Renault Polska sieć obiektów z koncesją Ekspert Z.E. będzie w przyszłym roku rozbudowana.

Renault Fleunce Z.E.fot. gazeo.plRenault Fluence Z.E.

Finansowanie baterii

Na mocy wspólnej dla całej gamy pojazdów elektrycznych Renault zasady rozdzielono własność samochodu od własności baterii trakcyjnych. Kupując samochód użytkownik podpisuje umowę na najem baterii trakcyjnej.

W przypadku Kangoo Z.E. miesięczny koszt najmu wynosi od 349 zł (netto). Opłata za najem akumulatorów w Fluence Z.E. wynosi 419 zł (brutto) miesięcznie, przy założeniu rocznego przebiegu na poziomie 10 tys. km. Przekroczenie przebiegu niesie ze sobą konieczność renegocjacji umowy najmu, aby dopasować warunki do potrzeb użytkownika.

Mapa punktów ładowania RWE w Warszawiefot. RenaultSieć punktów ładowania RWE na terenie Warszawy.

Miesięczny abonament uwzględnia usługę assistance. W jej ramach usuwane są wszelkiego rodzaju awarie i przypadki rozładowania baterii trakcyjnej. Użytkownik nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów przez cały okres użytkowania samochodu.

My Z.E Connect

Cena samochodu Fluence Z.E. obejmuje możliwość korzystania z usługi My Z.E. Connect. Za pośrednictwem strony internetowej lub telefonu komórkowego typu smartphone informacje można uzyskać informacje o zainstalowanej baterii trakcyjnej, które obejmują stan naładowania, historię ładowań, zasięg samochodu. System może także wysyłać wiadomości ostrzegawcze (e-mail i SMS). W przypadku Kangoo Z.E. usługa ta wymaga dopłaty.

Współpraca z RWE

Mapa punktów ładowania RWE w Europiefot. RenaultRWE ma 1800 publicznie dostępnych punktów ładowania w 17 krajach Europy (w tym 1000 w ramach współpracy z Renault). W tym roku urządzenia do ładowania baterii trakcyjnych będą instalowane u partnerów Renault w Polsce. Na razie nasz kraj jest "białą plamą" na mapie punktów ładowania RWE w Europie.

Dodatkowo Renault Polska podjęła współpracę z dystrybutorem energii RWE Polska. Na podstawie podpisanej umowy użytkownikom samochodów oferowane są 2 rodzaje urządzeń (o różnej mocy), które umożliwiają naładowanie baterii w czasie od 1 do 9 godzin. Oferowane są zarówno urządzenia dla użytkowników indywidualnych jak i flotowych. Podstawowe urządzenie typu Wall-Box (do montażu na ścianie) o mocy 3,7 kW oferowane jest bezpośrednio w salonach Renault w cenie 3400 zł (netto) lub za pośrednictwem RWE Polska.

RWE oferuje dodatkowo możliwość zakupu energii ze źródeł odnawialnych, która produkowana jest na farmach wiatrowych na Suwalszczyźnie i Pomorzu.

Obecnie RWE prowadzi program pilotażowy polegający na udostępnieniu wszystkim użytkownikom samochodów elektrycznych ogólnodostępnych stacji ładowania w kluczowych lokalizacjach Warszawy. W tym momencie jest ich 12, a koszty użytkowania pokrywa RWE.

Podsumowanie

Samochody elektryczne Renault to (w odróżnieniu od oferowanych przez konkurencję) pełnowymiarowe pojazdy, które w żadnym (oprócz zasięgu) aspekcie nie odbiegają od napędzanych klasycznie benzyną lub olejem napędowym. Z pewnością to jak i model finansowania, z którego wyłączono baterie trakcyjne stanowią o przewadze Renault nad ofertą innych marek. Czy przekuje się to na wyniki sprzedaży? Zobaczymy.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Renault



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.