Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. Nissan / Nowy Nissan Leaf poprzednie następne
25.03.2013

Europejski Nissan Leaf

Europejski Nissan Leaf fot. Nissan

Dostosowany do europejskich wymagań Nissan Leaf został zaprezentowany na salonie motoryzacyjnym w Genewie, a produkcja tej odmiany będzie ulokowana w fabryce Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Lista zmian obejmuje ponad 100 pozycji.
REKLAMA

Produkcja Leafa w Europie we wspomnianej fabryce w Sunderland, w której powstaje  Qashqai i Juke, rusza wiosną 2013 r. W tym samym czasie w pobliżu fabryki zostanie uruchomiona także produkcja baterii trakcyjnych do Leafa.

Nissan Leaffot. NissanNowy Nissan Leaf

Usprawnienia zastosowane w Nissanie Leaf w stosunku do jego wersji amerykańskiej obejmują zwiększony zasięg, zastosowanie materiałów, które można poddać recyklingowi, większe wnętrze, większą wydajność ładowania oraz bogatsze wyposażenie dodatkowe, dostępne w trzech wersjach samochodu. Wiele zmian jest wynikiem informacji zwrotnych od użytkowników Nissanów Leaf oraz danych pochodzących z systemu telematycznego Carwings, który jest oferowany przez Nissana. Rejestruje on m.in. charakter eksploatacji, ładowania baterii czy pokonywane odległości.

Niewielkie modyfikacje przodu samochodu poprawiały jego aerodynamikę, zmniejszając współczynnik oporu z 0,29 do 0,28.

Leaf będzie miał nową kompleksową gwarancję na baterię trakcyjną (5 lat lub 100 tys. km). Jeśli spadek wydajności baterii w okresie gwarancji będzie większy niż wynikający z naturalnej utraty tego parametru, bateria będzie naprawiona lub wymieniona. Ładowarka, która była dotychczas umieszczona w bagażniku została przeniesiona pod pokrywę silnika, co zaowocowało zwiększeniem pojemności bagażowej (kiedy siedzenia są złożone podłoga bagażnika jest równa).

Ulepszony system ogrzewania i wentylacji wykorzystuje nową pompę ciepła. Pozwala to na znaczne ograniczenie zużycia energii elektrycznej, co wydatnie zwiększa zasięg, szczególnie w rejonach zimniejszych, w których częściej używa się ogrzewania. Zasięg nowego Leafa jest określany na 200 km (wg NEDC).

Złącze ładowania baterii w Nissanie Leaffot. NissanPodświetlane złącze ładowania baterii trakcyjnej w nowym Nissanie Leaf

Zmiany objęły także układ kierowniczy i hamulcowy, który dostosowano do preferencji europejskich kierowców.

Układ napędowy ma teraz ograniczone opory wewnętrzne, co w połączeniu z bardziej wydajną baterią i zmodyfikowanym systemem zarządzania energią także przyczynia się do zwiększenia zasięgu pojazdu.

Jedną z opcji wyposażenia nowego Leafa będzie Arround View Monitor (AVM). System wykorzystując kamery na zewnątrz samochodu tworzy na wyświetlaczu obraz ułatwiający wykonywanie trudnych manewrów.

Nissan Leaf w wersji europejskiej będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia. Podstawowa Visia będzie mieć 16-calowe, stalowe obręcze kół z kołpakami, nielakierowane lusterka i reflektory halogenowe. Lepiej wyposażona wersja Acenta oferuje już felgi ze stopów aluminium, welurowe pokrycie foteli, lakierowane lusterka oraz przyciemniane tylne szyby. Najlepiej wyposażona Tekna ma skórzane fotele, 17-calowe obręcze ze stopów aluminium, reflektory LED, system audio firmy Bose i wspomniany system AVM.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Nissan



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.