REKLAMA
11.09.2013

Kolejna generacja baterii trakcyjnych

Najważniejszym i chyba obecnie najmniej doskonałym zespołem samochodów elektrycznych i hybrydowych są baterie trakcyjne. Niewielki możliwy do uzyskania zasięg i długi czas ładowania to podstawowe bolączki współczesnych akumulatorów, które w znacznym stopniu powstrzymują rozwój elektrycznej motoryzacji.
REKLAMA
Ładowanie baterii trakcyjnej w samochodziefot. BoschOpracowanie nowej generacji litowo-jonowych baterii trakcyjnych w założeniu ma doprowadzić do szybszego rozwoju elektrycznej motoryzacji

Firmy produkcyjne cały czas starają się rozwijać stosowane technologie, co w konsekwencji ma doprowadzić do opracowania kolejnej generacji baterii trakcyjnych.

Przykładem łączenia sił kilku firm w celu opracowania następnej generacji akumulatorów litowo-jonowych jest zawarte niedawno porozumienie pomiędzy europejskim i japońskimi producentami.

Porozumienie o współpracy w tej dziedzinie zawarła spółka Robert Bosch GmbH oraz japońskie przedsiębiorstwa GS Yuasa International Ltd. z siedzibą w Kioto oraz Mitsubishi Corporation z siedzibą w Tokio. Celem porozumienia jest opracowanie akumulatorów o zwiększonej pojemności energetycznej, poprzez zastosowanie inteligentnego sterowania poszczególnymi ogniwami oraz najnowszych rozwiązań w dziedzinie elektrochemii.

Działania te mają w założeniu zmniejszyć masę baterii trakcyjnych oraz zwiększyć zasięg samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Partnerzy przedsięwzięcia zamierzają powołać spółkę zajmującą się działalnością badawczo-rozwojową oraz wspierającą poszczególnych uczestników w działaniach marketingowych i dystrybucji. Spółka, która będzie miała swoją siedzibę w Stuttgarcie ma rozpocząć działalność w 2014 r. Wcześniej jednak należy uzyskać zgodę urzędów antymonopolowych.

Połowę udziałów w nowej spółce będzie miał Bosch, a GS YuasaMitsubishi Corporation po 25%. Zgodnie z tym podziałem będą także powołane władze spółki (zarząd i rada nadzorcza).

Bosch wniesie do spółki know-how w zakresie produkcji i zarządzania jakością oraz będzie specjalizował się w opracowaniu systemów nadzoru i sterowania pracą ogniw oraz całej baterii i jej integracją z pojazdem.

GS Yuasa wniesie do spółki wieloletnie doświadczenie w zautomatyzowanej produkcji ogniw litowo-jonowych o dużej gęstości zapewniającej większy zasięg pojazdu. Doświadczenie to w połączeniu z najnowszą wiedzą w zakresie materiałoznawstwa i elektrochemii oraz zapleczem badawczo-rozwojowym o dużym doświadczeniu będą pomocne w opracowaniu nowej generacji baterii trakcyjnych.

Mitsubishi wniesie do spółki globalne doświadczenie, tworząc łańcuchy dostaw materiałowych i surowcowych oraz zapewniając sieć dystrybucji, które pomogą spółce rozwinąć działalność.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Bosch



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.