11.08.2014

Mitsubishi MiEV Evolution III w Pikes Peak International

Wystawione przez Mitsubishi Motors Corporation (MMC) dwa egzemplarze MiEV Evolution III z napędem elektrycznym zajęły drugie i trzecie miejsce w wyścigu Pikes Peak International Hill Climb.
REKLAMA
Mitsubishi MiEV Evolution IIIfot. MitsubishiMitsubishi MiEV Evolution III na mecie wyścigu Pikes Peak International Hill Climb 2014

Wyścig startuje na wysokości 2862 m n.p.m. i prowadzi na szczyt Pikes Peak na wysokości 4301 m n.p.m. Na 20-kilometrowej trasie znajduje się 156 zakrętów, a samochody pokonują 1439 m różnicy wzniesień, zmagając się ze zmianą ciśnienia i temperatury. Wysoko położona meta wyścigu powoduje, że samochody poruszają się w bardzo rozrzedzonym powietrzu. Pojazdy z silnikami spalinowymi tracą moc, a elektryczne zachowują pełną sprawność. Umożliwia to uzyskiwanie doskonałych czasów przejazdu całej trasy.

Tego właśnie dokonał Greg TracyMitsubishi MiEV Evolution III, który uzyskał najlepszy czas, wynoszący 9'08.188, zwyciężając w kategorii Electric Modified Division, a w klasyfikacji generalnej plasując się na drugiej pozycji. Drugi kierowca MitsubishiHiroshi Masuoka uzyskał rezultat 9'12.204. Czas ten pozwolił na zajęcie drugiego miejsca w kategorii Electric Modified Division i trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej. Wyniki te potwierdzają wysoką wydajność elektrycznego układu napędowego oraz technologii napędu na wszystkie koła, wykorzystywanych w samochodach elektrycznych Mitsubishi.

To nasz trzeci rok startów w Pikes Peak International Hill Climb, dlatego cieszę się, że zrealizowaliśmy cel, jakim była wygrana w klasie Electric Modified. Dzięki temu zwycięstwu potwierdziliśmy wydajność naszej zaawansowanej technologii napędu elektrycznego. Co więcej, byliśmy zaledwie o 2,5 sekundy wolniejsi od zwycięzcy w klasyfikacji generalnej, który startował za kierownicą samochodu z silnikiem spalinowym. To pokazuje, że samochody elektryczne mają przed sobą świetlaną przyszłość.

Jednym z elementów, który w znaczący sposób przyczynił się do naszego sukcesu jest zaawansowany systemem kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All Wheel Control). System S-AWC monitoruje zachowanie auta i odpowiednio kieruje moment obrotowy indywidualnie do każdego koła, co zapewnia bezpieczeństwo w ruchu ulicznym, przy czym nasi kierowcy skorzystali z zalet tego układu podczas dynamicznej jazdy na granicy przyczepności.

Dzięki udziałowi w tym wyścigu zebraliśmy również cenne dane dotyczące łączenia układu elektrycznego i systemu S-AWC, co w przyszłości zaowocuje stworzeniem modeli produkcyjnych wyróżniających się najwyższym poziomem bezpieczeństwa zagwarantowanego przez nowoczesne technologie.

Yasuo Tanaka, główny inżynier


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Mitsubishi



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.