08.08.2014

Pierwszy Solaris Tramino w Brunszwiku

W połowie lipca do Brunszwiku dotarł Solaris Tramino, pierwszy z łącznie 18 tramwajów, które zamówiła firma Braunschweiger Verkehrs-AG – miejscowy operator komunikacji miejskiej. Finalizacja dostaw jest planowana w 2015 r.
REKLAMA

Brunszwik jest zatem drugim, po Jenie, miastem w Niemczech, w którym będą użytkowane tramwaje Solarisa.

Pojazd został postawiony na torach przy Placu Hagenmarkt w centrum miasta, a ceremonia zakończyła się sesją zdjęciową przed Brunszwickim Pałacem Książęcym.

Kolejne dwa pojazdy będą dostarczone w najbliższych tygodniach. Po wakacjach rozpoczną się dostawy tramwajów o numerach 4 do 18.

Tramwaj Solaris Traminofot. Solaris Bus & CoachSolaris Tramino w Brunszwiku

Tramino dla Brunszwiku to 4-członowe, jednokierunkowe, niskopodłogowe tramwaje o długości 35,7 metra przystosowane do jazdy po torach o szeroSkości 1100 mm. Konstrukcyjnie są to kolejne tramwaje Solaris typu GTx, wyposażone w dwa oddzielne układy klimatyzacji (przedziału pasażerskiego i kabiny motorniczego).

Solaris Tramino w wykonaniu dla Brunszwiku może zabrać do 211 osób (87 na siedząco). Każda z 4 sekcji pojazdu wspiera się na umieszczonych pomiędzy nimi wózkach jezdnych, dzięki czemu duża masa tramwaju rozkłada się równomiernie. Wpływa to na stabilność pojazdu oraz znacznie zmniejszenie sił przekazywanych na przeguby. Przepływ pasażerów przez tramwaj zapewnia 6 par podwójnych drzwi, każde o szerokości 1300 mm.

Napęd Tramino Brunszwik stanowi pięć asynchronicznych silników trakcyjnych o mocy 90 kW każdy. Napęd jest przenoszony poprzez wały napędowe na wózki i przez przekładnie na koła jezdne. Pojazd jest wyposażony w system anty-knick stabilizujący tor jazdy w zakrętach oraz superkondensatory do magazynowania energii rekuperowanej w czasie hamowania. Jest ona później wykorzystywana do rozpędzania tramwaju, przyczyniając się do zmniejszenia zużycia energii elektrycznej.

Liczący 250 tys. mieszkańców Brunszwik użytkuje już ponad 20 autobusów Solaris, w tym 12-metrowe Urbino electric wyposażone w indukcyjny system ładowania. W 2014 r. Solaris dostarczy kolejne 4 przegubowe autobusy elektryczne Urbino 18 electric z systemem ładowania indukcyjnego.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Solaris Bus & Coach



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.