Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. Drayson Racing Technologies / Lola Drayson B12 69/EV poprzednie następne
26.08.2013

Rekord prędkości samochodów elektrycznych

Rekord prędkości samochodów elektrycznych fot. Drayson Racing Technologies

Rekord prędkości samochodów elektrycznych o masie od 500 do 1000 kg należał jeszcze do niedawna do samochodu Battery Box General Electric, który w 1974 r. rozwinął prędkość 281,6 km/h. Po 39 latach, w czerwcu 2013 r. rekord ten został pobity o 47 km/h.
REKLAMA
Lola Drayson B12 69/EVfot. Drayson Racing TechnologiesLola Drayson B12 69/EV

Zbudowany na bazie Loli B12/60, pierwotnie napędzanej silnikiem Judd GV5.5 S2 (5,5 litra, V10), samochód elektryczny został wyposażony w układ napędowy przez firmę Drayson Racing Technologies. Składa się on z 4 silników elektrycznych o łącznej mocy 860 KM i lekkich akumulatorów zdolnych pomieścić 30 kWh energii elektrycznej. W ten sposób wyposażony pojazd ważył jednak 1095 kg, aby zatem mieścił się w kategorii do 1000 kg należało go „odchudzić”. Przygotowano nowe, opływowe nadwozie, zmniejszono moc układu napędowego do 610 KM, zastosowano mniejszą baterię trakcyjną (20 kWh). Dzięki tym zabiego,m udało się zmniejszyć masę pojazdu do wartości poniżej 1000 kg.

Próbę bicia rekordu prędkości wykonano 26 czerwca na torze wyścigowym zlokalizowanym na byłym lotnisku RAF w Elvington, gdzie samochód Lola Drayson B12 69/EV rozwinął prędkość 328,6 km/h. Samochód był kierowany przez właściciela firmy Drayson Racing Technologies lorda Paula Rudda Draysona, biznesmena, kierowcę wyścigowego i byłego polityka (członka brytyjskiego rządu).




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Drayson Racing Technologies, Lola



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.